El gust per la lectura 2018

El dijous 7 de juny va tenir lloc l’entrega de premis de la XXIII edició del Gust per la lectura. Vam aconseguir el primer premi en la nostra categoria.

Aquí teniu l’enllaç dels finalistes i el veredicte final.

Convocatòria 2018

El Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístic convoca el XXII Concurs El Gust per la Lectura, adreçat a alumnat d’educació primària, ESO, batxillerat i educació d’adults.

L’escola participa en la categoria F, Modalitat F1.

El programa El Gust per la Lectura té per objectiu la formació de bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.  El programa  ofereix material didàctic al professorat, i estratègies i recursos per a la dinamització de la lectura, de manera que s’afavoreixi el desenvolupament de les competències literària i social i ciutadana. La dinamització de la lectura es porta a terme relacionant les obres literàries amb altres tipus de discursos, de formats artístics i d’activitats, amb la intenció que el fet lector, a més de proporcionar sensibilitat estètica i contribuir al creixement personal, esdevingui element potenciador del treball compartit i la construcció de la ciutadania.

Els alumnes de Cicle de formació instrumental llegiran l’obra de Jerry Pinkney. Faules d’Isop. Editorial Vicens Vives. [Gènere: faula] i el treball de classe consitirà en dues parts:

a) Un escrit amb l’anàlisi d’una faula de l’obra llegida: com són els personatges,situació inicial, acció, desenllaç i ensenyament (lliçó).

b) La dramatització enregistrada en vídeo a partir de la faula analitzada,on espre senti una situació quotidiana de la vida real en què sigui aplicable l’ensenyament d’aquesta faula.

Del treball escrit es valorarà la profunditat de l’anàlisi de la faula i l’adequació, la coherència i la correcció lingüística.

De la dramatització es valorarà l’adequació de la tria de la situació quotidiana, l’ús creatiu i adequat dels elements propis del llenguatge teatral (dicció, interpretació i posada en escena), la caracterització dels personatges (vestuari, llenguatge no verbal) i l’ús adequat del llenguatge audiovisual.

El termini de lliurament dels treballs està previst entre 15 de març i 7 de maig.

La lectura del veredicte i l’entrega de treballs serà al juny del 2018.

Els premis seran de naturalesa diversa en funció dels patrocinadors del concurs.

Més info clica aquí