Sortida al teatre Poliorama

El passat dijous 17 de març vam passar una bona estona al teatre Poliorama. Alguns van recordar entre somriures les seves experiències escolars, d’altres van descobrir l’educació en temps de la dictadura. Tots vam despertar sentiments en contra del pensament únic, el totalitarisme i la importància de la memòria històrica.

Cal seguir lluitant per la igualtat, la llibertat i la democràcia.

cartell florido pensil

EL FLORIDO PENSIL- NENES” és la història del dia a dia de cinc noies sotmeses a l’absurda i il·lògica brutalitat del sistema educatiu que va dominar l’Espanya de la postguerra. L’escola és el reflex de la societat i de la seva ideologia dominant, i aquesta ideologia havia decidit posar al dia el més profund patriarcat medieval, i portar-lo a les seves últimes conseqüències. La dona va ser el principal objectiu de l’empresa moralitzadora, doncs resultava que estava naturalment destinada al matrimoni i a les labors domèstiques. La seva carrera professional havia de ser la de formar una família i tenir prole, i en això es posaven d’ acord pràcticament totes i tots: la mestra, el capellà, els pares, els moralistes, les cupletistes, les escriptores de novel·les roses, i fins i tot les professores de gimnàstica, si m’apuren. En tots els escenaris de l’acció es veurà reflectit, de vegades a les clares, de vegades mitjançant retorçades marrades, que només existien dos tipus de dones: les decents i les altres.

DOSSIER FLORIDO PENSIL

A partir del llibre d´Andrés Sopeña

Adaptació teatral – Kike Díaz de RadaCNfM1YlWwAEBMr-.jpg large

Versió catalana – Guillem-Jordi Graells