Setmana de projecte: LES EMOCIONS

La segona setmana de maig, l’alumnat dels grups de GES ha participat en un projecte dedicat a l’estudi de les emocions.

Al llarg de la setmana han abordat les emocions des de diferents disciplines. Han fet activitats introductòries per conèixer el seu grup de treball, han investigat els neurotransmissors i la seva relació amb les emocions,  les han experimentat en el seu propi cos amb una sessió de Mindfulness i han creat productes artístics per expressar-les com ara murals, relats curts o cartells.

Volem oferir-vos un petit resum de les activitats i dels productes finals i per això us  presentem una petita recopilació

Dilluns 10 de juny

ESCAPE ROOM: “ALEXITIMITATS”

Fitxa introductòria de l’activitat

Plantejament de l'”escape room“:

“La Katia està retinguda en contra de la seva voluntat i ha aconseguit enviar-vos un missatge demanant-vos ajuda.

L’estan fent servir en contra de la seva voluntat per fer un estudi científic patrocinat per importants multinacionals d’arreu del món amb l’objectiu d’eliminar les emocions de les persones i convertir-los en màquines capaces de treballar sense distraccions. Per aconseguir-ho, porten anys analitzant pacients amb Alexitímia diagnosticada (persones incapaces de sentir emocions). Després de provar-ho amb ratolins i primats, l’estudi ha passat a la Fase 4 amb humans.

Ens demana que entrem en les instal·lacions de la multinacional i aconseguim recuperar les seves emocions.  Per a fer-ho ens ha fet
arribar una targeta identificativa que ha robat i amb la que podrem entrar a l’edifici. Anem a veure el missatge que ha aconseguit fer-vos arribar….”

vídeo de la Katia

Pàgina web on trobaràs les proves: Alexitimitzats

Aquests són alguns dels moments on els grups anaven resolent les proves, en acabar les proves aconseguien rescatar una emoció. Aquesta emoció: ràbia, alegria, amor, ira… serà la que cada grup investigarà per poder fer el retorn en acabar la missió.

En acabar reflexionem sobre el que sabem de les emocions: fitxa

Dimarts 11 de maig

Les activitats del dimarts van consistir en dissenyar d’un cartell amb el recurs Canva per mostrar una obra d’art que expressi l’emoció que estan investigant i amb els cartells fer una exposició. També han  creat un petit relat fet de manera col·laborativa on expressen l’emoció corresponent  i la creació d’un collage que expressi la seva emoció.

Guia de l’alumne/a

Aquí teniu alguns productes finals:

Cartells per l’exposició

Collages

Creació del relat:

Instruccions: “En grups escriviu un relat basat en l’emoció assignada i seguint les instruccions que teniu. Un cop acabat heu de pujar una foto del relat. Caldrà especificar els integrants del grup a l’escrit. Cal que es pugui llegir clarament el relat.

Se us entregarà:

–  Material per escriure el relat.
– Instruccions que heu de seguir per crear el relat diferents segons l’emoció.
– Objectes a incloure en el relat.
– Llista de comprovació.

Clica per llegir una selecció de relats

Dimecres 12 de maig

Les activitats del dimecres van servir per entendre que són els neurotransmissors i quins són els més característics de cada emoció i Identificar les parts del cos on podem somatitzar les emocions.

Per això van fer recerca sobre la composició química de cada emoció, la relació amb el cor i el cervell i la relació amb la temperatura de cada part del cos i les emocions.

Guia de l’alumne/a

Aquí teniu algunes instantànies d’aquest tercer dia de treball.

Dijous 13 de maig

Aquest dia ens dediquem a reflexionar sobre la nostra recerca, posar en comú les idees i elaborar una presentació per exposar-la el dia següent. També tenim l’oportunitat d’acabar els nostres productes artístics i acabem amb una sessió de Mindfulness per guanyar consciència del nostre cos i les nostres emocions.

Aquestes són algunes fotografies del taller de Mindfulness amb la psicòloga Rosa Navarro que ens va parlar de la importància de connectar-nos amb el moment present i el nostre cos i com s’expressen les emocions.

Divendres 14 de maig

Últim dia de projecte. Els grups expliquen els resultats de la seva recerca i esperen que pugui ser d’ajuda perquè la Katia (activitat del primer dia)  recuperi les seves emocions.

Aquí teniu un taulell amb algunes de les presentacions

Última notícia: acabem de rebre un missatge d’agraïment de la Katia per tots els esforços realitzats, diu que està recuperant-se i que a partir d’ara dedicarà els seus esforços a ajudar a aquells que pateixin d’Alexitimia.

Missatge de la Kàtia