Projecte de La voz ahogada a GES 2

Durant aquest primer trimestre el grup de GES 2 treballa la memòria històrica en el mòdul de Moviments migratoris.

Gràcies a la col·laboració de la companyia La Voz Ahogada el nostre alumnat s’integra en aquest projecte que preten fer arribar al món educatiu la memòria històrica i la seva aplicabilitat als fets actuals socials des d’un enfoc on trobar punts en comú per la convivència veïnal.

El treball es fa de manera participativa amb l’alumnat, el teixit veïnal i d’altres testimonis per a la recuperació de la memòria dels barris. D’aquesta manera, es dona visibilitat al paper que van tenir les dones en el seu desenvolupament, i mostrar les xarxes de solidaritat i lluita per la justícia i els valors democràtics i socials.

Després d’unes primeres sessions on s’han treballat les tècniques escèniques, s’ha contextualitzat el tema i s’ha assistit a l’obra de teatre “En Bangkok también hay ratas” avui hem fet entrevistes a les veïnes que van protagonitzar algunes de les lluites veïnals al barri de Bon Pastor. De l’anàlisi d’aquest material sortirà un producte cultural fet pel nostre alumnat. Ha estat una sessió molt interessat, emotiva i productiva.

Moltes gràcies a la Montse L, Montse, Maria, Paquita, Salvador, Josep Maria per la vostra disposició.