Itinerari de llocs d’interès al barri de Bon Pastor (Treball del tercer trimestre de l’alumnat de GES)

Durant el tercer trimestre l’escola ha adaptat la seva tasca educativa a les noves circumstàncies i ha proposat a l’alumnat dels diferents ensenyaments activitats setmanals per continuar aprenent des de casa.

L’alumnat de Graduat d’Educació Secundària a la nostra escola ha realitzat reptes setmanals per descobrir els llocs d’interès del barri de Bon Pastor.

Què hem fet?

Pel tercer trimestre, l’equip docent havia planificat un projecte per treballar la història i els punts d’interès del barri del Bon Pastor. Degut al tancament del centres durant l’estat d’alarma, no es va poder implementar tal com estava previst i tampoc es van poder fer les “sortides de camp” així que vam haver de replantejar l’activitat. Després d’adaptar/refer els materials elaborats, el nostre alumnat ha pogut realitzar els reptes des de casa amb sortides “virtuals” i recerques amb eines digitals.  Els i les estudiants han resolt diferents reptes a partir de les imatges antigues d’indrets del barri. Els reptes consistien en una sèrie de tasques, preguntes, informació que han d’investigat i resolt. Mitjançant aquests nou reptes, l’alumnat ha treballat competències i continguts claus de tots els mòduls de GES i ha elaborat un recorregut que ha posat a la disposició del veïnat mitjançant l’aplicació MhM

Com ho hem organitzat?

Cada dilluns s’ha publicat al Classroom un nou repte que l’alumnat resolia al llarg de la setmana, els reptes incloien activitats de tots els àmbits. Mitjançant  videoconferència hem explicar el funcionament de la web del MHM i hem donat les instruccions necessàries per fer les
aportacions. A través del telefon mòbil hem resolt dubtes. El seguiment de cada repte ha estat individual i a cada alumne/a se li ha facilitat la solució més adient en cada moment i per a les seves circumstàncies.

Quina és la tasca final?

Després de la realització del reptes, s’han utilitzat les fotos antigues per crear els 10 punts en el MHM.
L’alumnat ha creat les aportacions en cada punt en les tres llengües i ha penjat àudios corresponents..

Esperem que el curs vinent la resta d’alumnat de l’escola pugui fer aquest recorregut que també oferim a la resta de centres educatius del barri i al veïnat.

Itinerari: Un recorregut per la història del Bon Pastor

Interfície de l’aplicació:

En aquest vídeo trobareu la descripció del projecte desenvolupat aquest tercer trimestre pels alumnes del GES al nostre centre:

enllaç al video

Exemple de repte setmanal: repte 1 El riu

Guia didàctica del repte 1 El riu

Google Classroom el projecte:

Entrega del les tasques a Google Classroom:

Un bon número del nostres alumnes no disposen d’ordinadors i han fet la feina amb el telèfon mòbil i han entregat els deures així:

Exemple d’arxius de veu rebuts per whatssap:

Per al professorat també ha estat un repte tant l’organització com el seguiment de les tasques i la correcció. L’experiència ens ha fet créixer com a professionals i com a persones. Malgrat que no ha estat possible facilitar connexió a Internet a l’alumnat que ho necessitava, entre tots, hem fet possible que d’aquí dues setmanes acabem el curs. Durant aquesta setmana els alumnes que aconseguiran el títol de GES estant realitzant les seves preinscripcions per continuar el seu aprenentatge i/o preparant el seu currículum per a la incorporació al món laboral.

Per la nostra part, ja preparem la preinscripció al curs vinent que es farà de manera telemàtica (enviant la documentació a través correu electrònic) o presencialment amb cita prèvia.

Si vols millorar la teva formació en anglès o informàtica (títol oficials), si vols obtenir el Graduat d’Educació Secundària, millorar la teva formació bàsica o adquirir habilitats lingüístiques bàsiques en català i/o castellà (títol A1 i/o certificació d’assistència) contacta amb nosaltes del 15 al 29 de juny. Informació preinscripció 2020-21.