En què ha consistit l’activitat?
Durant aquest segon trimestre en marc dels mòduls de Llengua Castellana 2 i l’optativa de TIC l’alumnat de GES1 ha realitzat els seus aprenentatges de llengua i competència digital participant en el projecte: SOM BLOGGERS.
Els estudiants han format grups de tres o quatres integrants i han esdevinguts reporters de l’escola. Han redactar les notícies explicant les commemoracions celebrades a l’escola i també han explicat les sortides que el grup ha realitzat en el trimestre. Els resultat són aquests blocs realitzats amb Blogger on han publicat les notícies redactades i les han il·lustrat amb imatges pròpies o amb permís d’ús. Les notícies inclouen àudios per fer-les més assequibles i algunes també vídeos que ells mateixos han editat. Han estat especialment curosos en respectar els drets d’ús del materials audiovisuals i de referenciar les fonts. Al final d’aquesta notícia teniu els bloc de notícies dels grups enllaçats.
En acabar la feina han presentat el bloc als companys i han reflexionat sobre desenvolupament del treball en grup i les possibles millores a implementat de cara al futur alumat. També s’han felicitat dels resultats i han justificat les decisions preses al llarg del projecte.
L’última sessió ha estat dedicada a la reflexió: cada grup ha redactat un text per explicar a una suposada revista que els ha demanat informació després d’haver vist el seu bloc.
Com ens hem organitzat els mòduls?
Pel que fa a l’organització del projecte voldríem destacar que s’ha realitzat una sessió de codocència setmanal on l’alumnat realitzava les tasques a l’aula d’informàtica amb indicacions inicials dels docents i tasques a realitzar en grup de manera autònoma. Els docents ajudaven en els seus dubtes però un dels objectius importants del projecte és fomentar l’aprenentatge autònom i el treball en grup.
Per penjar el material i entregar les tasques hem fet servir la plataforma Google Classroom. Dins de la classe virtual es trobava a la seva disposició el diari de la classe (document de Google compartit) on tothom podia consultar el que s’havia fet a classe cada dia).
A Google Classroom els grups podien trobar la fitxa on explicava quina era la feina de la sessió, per què la feien, com s’havien d’organitzar i quin era el producte final i com s’entregava. La fitxa incloïa un tutorial pas a pas de l’activitat que havien de seguir. D’aquesta manera havien de seguir un text instructiu i practicaven aprendre a aprendre ja que havien d’arribar al seu objectiu seguint les indicacions.
Exemple de fitxa:
A meitat de mòdul ens van aturar per fer una autoavaluació dels coneixements i les destreses que havien d’assolir mitjançant un formulari de Google, això ens van donar informació a alumat i docent dels aspectes que havíem assolit i els que necessitavem millorar.
En acabar el mòdul també s’ha fet una avaluació del treball en grup i una autoavaluació del seu aprenentatge.
Com a centre estem orgullosos del nostre alumnat que s’ha implicat en aquesta proposta i ha treballat de valent.
Us deixem els enllaços dels resultats: