Els equips de redacció de notícies a GES 1: som Bloggers

Durant el segon trimestre al grup de GES 1 hem implementat un mòdul conjunt de Castellà 2 i TIC amb codocència d’una hora setmanal. L’alumnat tenia encomanada la tasca de crear i mantenir un bloc de notícies.

Per al desenvolupament del curs s’ha utilitzat la plataforma virtual Google Classroom i per la creació i edició del bloc l’aplicació Blogger. A més el curs incloïa un diari de la classe per facilitar el seguiment de totes les activitats.

La tasca s’ha realitzat en grups de 3/4 persones, cada equip ha editat les notícies d’un bloc.

S’ha realitzat un seguiment setmanal de les tasques desenvolupades per poder avaluar el procés i en l’avaluació final s’ha tingut en compte, l’actitud individual, el treball grupal, el contingut de les notícies i la presentació i ús de les mateixes en el format digital.

Cada notícia inclou un element multimèdia (imatge o vídeo) de creació pròpia o amb permís d’ús. Hem fet molt èmfasi en la importància de referenciar les fonts i en l’ús de la la llicència Creative Commons.

A més cada notícia conté un enllaç on es pot escoltar l’article amb la intenció de fer els nostres blocs més inclusius.

Aquí us deixem els blocs creats per l’alumnat:

Ponte al día

Regreso a clase

Jóvenes informa

Noticiero Bon Pastor

Estem molt satisfets dels resultats i això ens anima a seguir plantejant noves pràctiques a l’escola que motivin a alumant i professorat.