Visitem una botiga de segona mà d’ASHES

El passat dimecres l’alumnat d’Instrumental 2, 3 i 4, tant del torn de matí com de la tarda, vam visitar una botiga de segona mà que ASHES (Associació per a la Sostenibilitat Humana, Ecològica i Social) té al barri del Remei. Un cop allà ens van rebre dues educadores de l’associació, la Isolda i l’Alba que, molt amablement, ens van explicar què fan en aquesta entitat.

Així, ens vam assabentar que ASHES treballa per a la integració de persones que es troben en risc d’exclusió social a través de diferents activitats de suport i de respecte al medi ambient. Des de l’associació treballen la cura de persones grans, les oportunitats laborals i educatives per a persones joves i adultes i diferents projectes en el medi ciutadà i ambiental.

De tots aquests projectes la Isolda i l’Alba es van centrar en les botigues de segona mà (n’hi ha dues a Vic). Així ens van dir que recullen mobles i altres objectes per la ciutat i rodalies, mobles i objectes que recuperen i restauren a una gran nau que tenen a prop de la nostra escola i que, un cop recuperats i restaurats, venen a les seves botigues. Gràcies a aquesta tasca, poden oferir llocs de treball. També fan diversos cursos de fusteria i restauració. La visita va ser molt interessant i ens vam sentir molt acollides. Fins i tot hi ha qui va comprar alguna cosa, això sí… de segona mà.