
Durant el mes d’abril hem viscut una jornada molt especial al nostre centre. Coincidint amb el simulacre d’evacuació, que ha anat molt bé i s’ha fet amb calma i seguint totes les indicacions, hem tingut la visita dels bombers de Vic, que ens han ajudat a entendre millor com actuar en cas d’emergència i ens han ensenyat moltes curiositats sobre la seva feina.
El més emocionant ha estat poder veure de prop el camió de bombers. Ens han ensenyat tot l’equip que porten: mànegues, destrals, equips d’aire, l’escala i fins i tot el material d’excarceració: el conjunt d’eines i equips que fan servir els bombers per alliberar persones atrapades, especialment en accidents de trànsit.
També ens han explicat com es posen el vestit especial que els protegeix del foc i com funciona la sirena.
Alguns alumnes han pogut pujar al camió i posar-se el casc. Ha estat una experiència inoblidable que ens ha ajudat a entendre millor com actuen els bombers i com nosaltres també podem contribuir a estar segurs.





