Visita a l’Esquerda!

Dimarts 9 de maig a dos quarts de deu del matí, l’alumnat de GES 1 i GES 2 arribàvem a l’Esquerda, museu i jaciment ibèric i medieval de Roda de Ter. Ens va rebre la Irene, arqueòloga i guia, que ens va acompanyar durant tot el matí pel recinte i l’exposició.

Qui va poblar Roda de Ter farà més de dos mil anys? Com ho van fer? Com vivien? Per què es van establir a l’Esquerda? Fins quan va estar poblada? Mil i una preguntes vàrem portar amb nosaltres perquè la Irene ens ajudés a respondre-les. La visita al jaciment i al Museu ens va ajudar a comprendre més i millor la història de Roda, i només de Roda, si no també de la Plana de Vic i Osona. Sabíeu que els ibers que poblaven l’actual Osona, es deien ausetans? Sabíeu que la capital era a Roda de Ter?

Des del període iber fins a l’edat medieval vam anar coneixent la història del poblat i els diferents esdeveniments que hi van passar. L’Esquerda és un indret clau per entendre els ibers, la romanització, la caiguda de l’imperi romà, els visigots, els carolingis i també l’edat medieval, fins a l’abandonament del poblat l’any 1314, ara farà més de set-cents anys.

La història ens ajuda a comprendre on som ara, qui som i també cap on anem. Conèixer-la ens permet saber més bé què va passar, que passa actualment i què podem fer. La nostra visita a l’Esquerda ens va ensenyar això i no gaire lluny de la nostra escola! Quina sort! Si no hi heu anat, no us ho perdeu!