PREVENCIÓ VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Des de la Comissió de gènere, amb l’objectiu de realitzar diverses accions de conscienciació i prevenció de la violència masclista, hem iniciat uns tallers organitzats per Vic Dones-SIAD Osona (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) de l’Ajuntament de Vic i Consell Comarcal d’Osona,  adreçats als grups de GES 1 i GES2 del torn de matí. Han estat 6 sessions de 90 minuts de durada repartides al llarg dels mesos de febrer i març. En aquestes sessions s’han treballat diversos temes:

• Orígens de la desigualtat.
  • Relacions de poder.
  • Amor romàntic.
  • Dimensions i dades de la violència de gènere.
  • Mites de la violència de gènere.
  • Característiques i tipus d’abusos
  • Cicle, procés i conseqüències

La valoració per part de la Comissió ha sigut molt positiva, ja que ha permès que els alumnes coneguessin i reflexionessin sobre les  diverses situacions de violència de gènere quotidianes, que en molts casos són difícils de detectar, generant un debat obert entre els diversos participants.

L’alumnat també s’ha mostrat molt receptiu i participatiu al llarg de les sessions  valorant de manera positiva  el taller i recomanant la seva continuïtat en futurs cursos.

Comissió de gènere