RECUPEREM UN GRUP DE GES A LA TARDA

El dilluns 1 d’octubre el Departament d’Ensenyament ens va comunicar que podíem incorporar un docent a ½ jornada al nostre centre. Amb aquesta dotació podrem oferir el grup de GES 2 tarda, un dels dos grups que havíem perdut.

Ens alegrem de poder donar continuïtat a l’alumnat de GES 2 tarda i que pugui, així, obtenir el títol de l’ESO.

Agraïm els esforços de l’alumnat afectat, interessat en poder continuar el seu itinerari formatiu. També donem les gràcies pel suport de totes les persones que us heu interessat per la situació del nostre alumnat i que ens heu acompanyat i ajudat a recuperar el grup.

Tot l’equip docent, però, tenim una sensació agredolça, ja que sentim ràbia i tristesa per no poder recuperar els dos grups i els dos docents a jornada completa que vam perdre el juny, i perquè segueix havent-hi alumnat sense opció de continuïtat a la nostra escola o ni tan sols amb la possibilitat d’iniciar el GES.

Cada grup de GES requereix 17h de classe setmanals, però una persona a mitja jornada solament pot impartir 10,5 hores de classe. Per tal de poder fer efectives aquestes 17 hores de docència hem hagut de deixar d’oferir el grup d’específiques de les proves d’accés a grau superior (3 hores) i també deixar d’oferir tres matèries al GES (3 hores), cosa que fa que l’alumnat hagi de fer aquestes matèries a distància a l’IOC.

Creiem injusta la tardança en saber que podem impartir el GES 2 a la tarda, i l’enrenou que representa refer tots els horaris del centre i reorganitzar l’estructura del curs un cop ja iniciat. Aquesta tardança fa que el nou grup comenci tard i ens deixa amb la incertesa de no saber si podrem recuperar tot l’alumnat que teníem al juny i setembre perquè potser s’han buscat, com és comprensible, altres sortides.

Ens preocupa quina decisió prendrà el Departament d’Ensenyament de cara al curs vinent en relació a la continuïtat del GES a la franja de tarda. Recordem que no es pot encabir tot l’alumnat en un torn horari, perquè són gent adulta amb responsabilitats familiars i laborals diverses que els condicionen a l’hora de triar horari.

Tot i les circumstàncies, tot l’equip docent estem contents de poder oferir el GES 2 a la franja de tarda.

Creiem en el poder de l’educació, i la força que té en el progrés de les persones i de la societat, així com la gran funció de cohesió social i convivència que té. Treballem per donar noves oportunitats i reduir l’exclusió social. L’educació al llarg de la vida és un dret!

Equip docent CFA Montseny