Projecte a GES 2 “La Maternitat d’Elna”

El darrer trimestre de GES és el moment de la literatura. L’alumnat de GES 1 cursa la matèria de Literatura i l’alumnat de GES 2 la matèria de Literatura Catalana.

Cada grup al seu nivell ha encarat el repte d’acostar-se a una realitat ben viva: la Guerra Civil, l’exili, els camps de concentració a França, la Maternitat d’Elna… Al llarg de les setmanes ens hem capbussat en memòries, experiències en primera persona, històries, sensacions, records, que ens han posat la pell de gallina i ens han ajudat a entendre que la història cal conèixer-la per no repetir-la i per intentar viure més dignament.

Com a mostra final, així lluu un dels galliners de l’escola, engalanat amb les postals i cites de persones acollides o nascudes a la Maternitat d’Elna, treball realitzat per l’alumnat de GES 2.
Capitanejant, la dedicatòria que va fer per l’escola l’autora Assumpta Montellà.
Una lectura, treball i aprofundiment que ha deixat una petja humana difícilment explicable en unes poques paraules.

També podeu veure aquesta publicació al nostre Instagram!