Obsolescència programada

Els grups de GES2, dintre de la matèria de geografia, hem vist i treballat el vídeo “Compra, llença, compra“, que tracta sobre l‘obsolescència programada (programació de la fi de la vida útil d’un producte).

La societat de consum té com a pilars principals: la obsolescència programada, el crèdit i la publicitat. Aquesta societat malbaratadora no està tenint en compte qüestions tan evidents com: el fet de que els recursos no són infinits, i així es genera una quantitat de rebuig totalment insostenible. Com a exemple tenim les tones i tones de residus d’aparells elèctrics i electrònics que s’envien a països subdesenvolupats (al vídeo veiem l’exemple de Ghana).

A partir dels anys 50 també apareix el fet de crear necessitats que no són reals, seduir al consumidor/a a través de la publicitat i provocar el desig del consumisme innecessari.

Es plantegen tres possibles solucions: el decreixement, el preu real i la producció biodegradable.

Ens sembla preocupant i injust el que està passant, per això recomanem que mireu el vídeo i prenem consciència del canvi que està al nostre abast.

Us animem a veure el video-documental! Recordeu que podeu deixar comentaris…

Alumnat GES2 Socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>