Els grups de GES2, dintre de la matèria de geografia, hem vist i treballat el vídeo “Compra, llença, compra“, que tracta sobre l‘obsolescència programada (programació de la fi de la vida útil d’un producte).
La societat de consum té com a pilars principals: la obsolescència programada, el crèdit i la publicitat. Aquesta societat malbaratadora no està tenint en compte qüestions tan evidents com: el fet de que els recursos no són infinits, i així es genera una quantitat de rebuig totalment insostenible. Com a exemple tenim les tones i tones de residus d’aparells elèctrics i electrònics que s’envien a països subdesenvolupats (al vídeo veiem l’exemple de Ghana).
A partir dels anys 50 també apareix el fet de crear necessitats que no són reals, seduir al consumidor/a a través de la publicitat i provocar el desig del consumisme innecessari.
Es plantegen tres possibles solucions: el decreixement, el preu real i la producció biodegradable.
Ens sembla preocupant i injust el que està passant, per això recomanem que mireu el vídeo i prenem consciència del canvi que està al nostre abast.
Us animem a veure el video-documental! Recordeu que podeu deixar comentaris…
Alumnat GES2 Socials.