Parlem de seguretat viària. Entrevista a Jordi Madera

En el marc del projecte audiovisual del 2n trimestre a GES 2, que té com a tema la seguretat viària, el passat dia 12 de març l’alumnat va anar a les Franqueses del Vallès per entrevistar Jordi Madera, un esportista paralímpic d’elit que es prepara per als Jocs de Tòquio.

Fa vint anys que Jordi Madera va patir un accident de trànsit que el va deixar paraplègic. En el transcurs de la seva rehabilitació, a la fundació Guttmann, va iniciar-se en el bàsquet, però més endavant un amic el va convidar a provar l’atletisme en cadira de rodes. Aquesta pràctica li va  agradar i hi va anar entrant cada vegada més, de tal manera que va guanyar campionats com a amateur. Això el va engrescar i hi va veure l’oportunitat de professionalitzar-se. En els darrers Jocs Olímpics va quedar 8è i ara es prepara per als de Tòquio, que s’han ajornat per al 2021 a causa de la pandèmia del coronavirus.

Aquesta entrevista era la primera que l’alumnat feia per al seu projecte audiovisual sobre seguretat viària, que s’ha vist estroncat a causa del tancament dels centres educatius des del dia 13 de març. El plantejament inicial era gravar quatre miniespots on a cadascun es fes referència a algun dels elements relacionats amb la seguretat en la conducció, com per exemple les distraccions, tot acompanyat d’entrevistes a persones que viuen o han viscut de prop els accidents de trànsit, tant personal de serveis (mossos, serveis sanitaris…) com víctimes.

En la realització d’aquesta entrevista els i les alumnes van tenir el suport de la tècnica en audiovisuals Lorda Crusellas, la qual els va instruir en tot el que afecta el procés de realització d’un audiovisual: càmera, so, script, producció, guió… L’alumnat va prendre’s amb molta il·lusió aquest treball perquè era conscient de la responsabilitat i del compromís que cadascú assumia amb l’equip.

L’alumnat també va agrair a Jordi Madera que els dediqués un temps del seu entrenament per explicar-los la seva experiència des que va patir l’accident fins a l’actualitat. Un bon exemple de lluita i superació personal.