El nom de les aules

Sabeu? A la nostra escola tenim un total de 8 aules per fer classe. Totes estan numerades, però ja feia cert temps que alguna mestra rondinejava al respecte. “És avorrit”, “confon”, “podria ser més signicatiu”, “donaria més calidesa a l’escola si…”.

Finalment tothom del claustre hi vam entrar. Tenia raó! Si les nostres aules tinguessin un nom més identificador, més personal, més profund que un número, l’aire de l’escola canviaria, podriem transmetre valors, podríem parlar-ne a les classes, treballar-hi i… i… i… no se’ns acaba el fil!

Així va ser com l’alumnat de GES 1 va rebre un encàrrec que deixaria la seva petjada a l’escola… Calia trobar un nom per a les aules! Per començar a fer una bona tria, va caldre tenir en compte un seguit de condicions: els noms serien de persones que havien contribuït a fer del món un lloc millor i calia contemplar la diversitat d’origen, d’edat i no deixar de banda la paritat dona/home!

Mans a l’obra! Després d’un intens treball sobre valors, contravalors, realitats socials, justícia, injustícia… cadascú va començar la seva pròpia investigació, que culminaria en una presentació pública de la candidatura davant de la resta de companyes d’aula, però també de 3 professores i l’administrativa de l’escola.

Així va ser com la totalitat del claustre i del PAS van votar les opcions presentades… I aquí teniu el resultat! Dues aules de l’escola ja no són un número, ara són:

Aula Autumn Peltier
Aula Theresa Kachindamoto

Aquestes candidatures van ser presentades per la Saida El Mardi i la Sofia Molina. Cal destacar que la resta de candidatures tenien molt bona qualitat, i van permetre a tothom descobrir persones que fan la vida una mica més amable i justa.

Les coneixeu? Us intriguen? Us animem a cercar una mica d’informació… segur que no us deixen indiferents!