Coneixem el sistema sanitari: visita del CAP Nord

Aquest trimestre els grups d’instrumental i català oral hem estat immersos en l’eix temàtic “La vida saludable”. Una de les activitats centrals per als grups d’instrumental 2, 3 i 4 ha estat configurar els dispositius mòbils de l’alumnat per tal que tothom pugui accedir a “La meva salut” i la pugui utilitzar segons el que necessiti. Un eix temàtic i una activitat, concretament, molt interessants per al desenvolupament personal en termes sanitaris.

Per tal de complementar aquest treball, durant el mes de novembre hem tingut la visita de la Núria Espuña, referent de l’àrea d’administració del CAP Nord de Vic. En aquesta visita, la Núria ens ha explicat el funcionament dels equips sanitaris de la ciutat, sobretot del CAP Nord (conegut pel nostre alumnat com “l’ambulatori”). Hem pogut descobrir, per tant, quin personal hi treballa, quants professionals adjudicats tenim cada persona, quines són les vies per demanar cita mèdica per ordre de prioritat, el sistema d’emergències… A més a més, la Núria ens ha ajudat a aprofundir en l’aplicació “La meva salut” i ens ha explicat com solucionar diferents problemes de configuració.

Xerrades com les que ens ha ofert el CAP Nord ajuden a construir ciutadania i a desenvolupar-nos en el món, sanitari en aquest cas, amb autonomia. Un objectiu primordial de qualsevol procés educatiu.