Òrgans de coordinació

Tutories

Establim la figura la tutoria com a persona per l’alumnat que cursa la preparació a les proves per accedir als cicles formatius de grau mitjà i superior i el grup de formació bàsica (instrumentals). Aquesta tutoria és la referent per poder resoldre totes aquells qüestions del dia a dia tant a nivell acadèmic com del funcionament de l’aula. És la que fa el seguiment més individualitzat, coneix l’alumnat i això ajuda durant tot el curs al bon funcionament tant dins l’aula com amb relació amb la resta de docents i, sobretot, permet poder establir una relació més personal que eviti l’abandonament, es detectin les necessitats més particulars…

La resta de cursos (Anglès i Competic) la figura de la tutoria serà la mateixa que la que imparteix la docència amb les mateixes funcions.

Coordinació amb les altres administracions

Cardedeu disposa de moltes entitats, centres educatius, museu, biblioteca, etc. Entenem que l’escola no està aïllada i actuem de manera transversal i coordinada. A tal efecte, proposem:

Programa “Full de Ruta”

Des del curs 2014-2015, el nostre centre ha format part d’un projecte pilot subvencionat per la Diputació i que des d’aleshores té continuïtat cada curs. Aquest programa treballa l’orientació acadèmica i professional a escoles municipals de persones adultes.

Els objectius són que l’alumnat i els participants en el programa aconsegueixin:

1. Acabar amb èxit (aprovar) els estudis que estan
  2. Escollir uns nous estudis que els agradin, que se sentin capaços de dur a terme i que els permetin obtenir un títol oficial de qualificació professional.
  3. Matricular-se en els nous estudis que han
  4. Definir i posar en pràctica un pla d’acció (projecte educatiu i professional) enfocat a assolir els objectius

A nivell de formació:

1. Es fan tallers i xerrades que aporten:
    • Comprensió dels reptes i oportunitats del mercat laboral, de l’educació i de la situació personal dels i de les
    • Motivació per imaginar el futur preferit i per treballar dia a dia per acostar-s’hi.
  1. Es fa assessorament i acompanyament individual perquè l’alumnat defineixi una pla d’acció i enfoqui els seus pensaments, accions i emocions en el que pot fer avui per acostar-se al futur que desitja.

En el cas de l’alumnat de Grau Mitjà, normalment està molt desorientat sobre què pot estudiar. A més, és alumnat en general amb l’autoestima  molt baixa i veu molt poques possibilitats de continuar la seva formació abandonada de fa anys. L’orientació els ajuda a veure factible i possible reinserir-se en la formació reglada com a sortida a l’atur i com a millora personal.

L’alumnat de Grau Superior, sobretot els que han fet ja un Grau mitjà, tenen clar què volen estudiar. Normalment, necessiten assessorament sobre aspectes més formals (notes, títols, convalidacions, etc.).

L’equip docent del Centre de Formació de persones adultes treballem de forma coordinada amb aquest servei d’orientació. D’aquesta manera tenim cobertes totes les necessitats que l’alumnat necessita cobrir: Treballar els continguts del temari, seguiment personal individualitzat i orientació.

Institut Obert de Catalunya

En els curs de PPA als cicles formatius de grau superior, el CFA actualment prepara 2 matèries específiques d’acord amb el currículum acadèmic i professional de l’equip docent. Aquestes matèries són: Psicologia i sociologia i Economia de l’empresa. Amb això, el centre facilita l’accés a Graus Superiors dins de les opcions C tal i com es mostra  en el quadre següent, en què es categoritzen els Graus Superiors en funció de la família professional.

Això no significa que l’alumnat del centre no tingui opcions de preparar-se altres assignatures. L’alumnat que desitja cursar altres matèries d’acord amb les seves preferències, aptituds o itinerari que volen seguir, ho poder fer a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC) que ofereix totes les opcions a distància.

El CFA i l’IOC estableixen relació en el moment en què es comparteix alumnat que cursa matèries en ambdós centres de manera que la tutoria del CFA pot accedir al expedient acadèmic de l’alumnat així com fer-ne un seguiment personal i acurat. A final de curs, l’IOC avalua l’alumnat de manera presencial (la prova es realitza a La Mongia) i quantitativa, però dona al CFA l’autoritat de fer qualsevol canvi en el cas que el centre així ho consideri perquè la nota és final, tant de les assignatures específiques com les comunes.

Aquesta relació amb l’IOC resulta de gran utilitat ja que possibilita que qualsevol persona usuària pugui adaptar la seva preparació a les proves d’accés als seus interessos sense limitació.