Ens proposem assolir les següents fites pedagògiques a través d’unes actuacions que podem avaluar a través dels indicadors:
OBJECTIU: 1. Desenvolupar les competències individuals de l’alumnat mitjançant una educació holística que inclogui totes les dimensions de l’individu per dotar-lo del màxim de recursos que els permetin assolir amb èxit el seus objectius acadèmics, professionals i personals.
1.1. Establir lligams interns entre l’alumnat i l’equip docent que els facin sentir que formen part de l’escola des del moment en què s’incorporen.
- Procés d’acollida.
- Entrevistes individuals a l’inici de curs.
- Dinàmiques de cohesió de grup.
- Tutories individuals durant el curs.
- Seguiment del dia a dia.
- Festes a final de trimestre.
- Creació de grups de comunicació a través de xarxes socials.
1.2. Dotar l’alumnat de la motivació necessària per aprendre.
- Classes actives i participatives.
- Partir de les vivències de l’alumnat per estimular l’aprenentatge.
1.3. Reforçar i inferir en l’autoestima de l’alumnat per millorar l’actitud envers l’aprenentatge .
- Ús de reforç positiu.
- Avaluar l’actitud.
1.4. Conèixer i valorar de cada alumne/a les seves habilitats i els seus punts forts per potenciar-los i així facilitar la superació de reptes.
- Treball cooperatiu per aprofitar les habilitats de cada alumne/a posades al servei de la resta de companys.
1.5 Estimular l’aprendre a aprendre.
- Sessió de tècniques d’estudi a l’inici de curs
- Ensenyar a fer ús d’esquemes, resums, i altres tècniques de síntesi.
- Avaluació continua per estimular la reflexió sobre els processos d’aprenentatge propis.
1.6. Facilitar al alumnat recursos i metodologies adients que els permetin adquirir els coneixements específics dels continguts del curs al que pertanyin.
- Dossiers i materials amb els continguts necessaris
- Utilització de les TIC/TAC
- Utilització de recursos multimèdia.
1.7. Fomentar el treball cooperatiu, la seva autonomia i l’esperit crític.
- Treball en grups reduïts i heterogenis
- Activitats obertes i addicionals
- Debats i col•loquis de posicionament crític.
1.8. Fomentar l’ús de la llengua catalana.
- Utilització del català com a llengua vehicular
- Materials i docència en català
1.9. Evitar l’abandonament.
- Seguiment individual de l’assistència.
- Intervenció de la tutoria per analitzar els motius de les absències.
- Inclusió de l’assistència com a requisit indispensable per aprovar els cursos.
1.10. Conduir i educar en la gestió de l’èxit i el fracàs.
- Acompanyament dels resultats de les avaluacions amb consells i estratègies de millora.
- Desvincular l’autoestima i l’autoconcepte d’un aprovat o un suspens.
1.11. Fomentar que l’alumnat continuï estudiant i formant-se en el propi centre o en qualsevol altre centre.
- Valoració de la formació contínua com a forma de millora constants de les competències personals i professionals.
- Orientació personalitzada de les possibilitats i prioritats de formació acadèmica de l’alumnat.
1.12. Orientar individualment a cada alumne/a per facilitar l’assoliment dels seus objectius acadèmics, professionals i personals tenint en compte els seus interessos, les seves habilitats potencialitats i el seu context.
- Informar sobre les possibilitats del sistema educatiu.
- Derivació als professionals d’orientació del pla “Full de Ruta”.
OBJECTIU: 2. Vincular el centre amb el seu entorn establint relacions beneficioses amb altres entitats i serveis públics de Cardedeu.
2.1. Oferir els cursos que més s’adaptin a les necessitats de la població analitzant les necessitats educatives de la població de Cardedeu.
- Reunions amb altres CFAs amb contexts municipals similars.
- Revisió de demanada de cursos a partir de les sol•licituds aportades pels diferents agents socials i/o entitats del municipi.
2.2. Donar a conèixer el CFA a la comunitat i promoure una bona imatge institucional i difondre a través dels diversos mitjans possibles les activitats desenvolupades en el centre.
- Ús de pancartes, tríptics, web, mitjans de comunicació (TV Cardedeu, revista La Vila, El Nas, )
- Presentacions adaptades en diferents centres educatius i entitats públic per donar a conèixer la oferta educativa.
2.3. Coordinar-se amb el Servei d’Ocupació (SOC) i Serveis Socials (SS), per establir relacions bidireccionals.
- Reunions periòdiques
- Contacte directe aprofitant que els 2 serveis estem al mateix edifici.
- Trucades, correus electrònics, etc…
2.4. Enfortir les relacions amb els centres públics de secundària de Cardedeu per atendre l’alumnat amb interessos compatibles amb l’oferta del CFA.
- Reunions amb tutories de 4rt d’ESO i Batxillerat del diferents centres educatius.
- Entrada a les aules dels instituts per anunciar l’oferta formativa interessant pel tipus d’alumnat.
- Promoure l’oferta formativa de CGGM i CFGS del INS Pla Marcell.
2.5. Establir o afiançar relacions amb la resta de les administracions locals, entitats i organitzacions locals per compartir i optimitzar recursos.
- Derivació a altres serveis si l’equip docent ho considera oportú
- Rebuda durant tot el curs de persones d’altres serveis que estiguin interessades en formar-se en qualsevol dels cursos del CFA.
2.6. Participar activament en reunions, programes i activitats de l’entorn.
- Participació en el Projecte “Pla Educatiu d’Entorn”
OBJECTIU: 3. Garantir les bones pràctiques educatives per part de l’equip docent.
3.1. Atendre al context de l’alumnat per adaptar l’acció educativa.
- Entrevista a l’inici de curs
- Reunions d’equip docent per tractar cassos particular de l’alumnat.
- Activitats obertes que permetin l’adaptació de ritmes d’aprenentatge.
3.2. Considerar les característiques individuals dels estudiants i dels grups – classe: coneixements, interessos i estils cognitius.
- Entrevista a l’inici de curs
- Avaluació a l’inici de curs
- Anàlisi resultats de les dinàmiques de grup
3.3. Aplicar els recursos educatius i estratègies didàctiques que es considerin més adequats segons objectius, continguts, característiques dels estudiants i context.
- Compartició de recursos que funcionen amb èxits entre l’equip docent.
- Actualització periòdica de recursos mitjançant cursos, reunions amb altres CFAs, lectures…
3.4. Organitzar un sistema d’avaluació que permeti copsar els aprenentatges que realitzen els estudiants i reorientar-los quan calgui.
- Èmfasi en la idea de l’avaluació com a eina de millora.
- Avaluacions periòdiques i tutories amb l’alumnat per comentar els resultats i dotar d’estratègies de millora.
3.5. Establir mecanismes per avaluar l’actuació docent.
- Disseny de full d’avaluació del professorat adequat.
- Reunions del Consell escolar per escoltar suggeriments.
3.6. Reflexionar sobre l’activitat docent, dels resultats obtinguts i dels possibles canvis a realitzar per a millorar l’actuació en properes ocasions.
- Anàlisi dels resultats de l’avaluació per part de l’alumnat, posada en comú amb l’equip docent i pressa de decisions al respecte.