Per cadascun d’aquests objectius específics proposem les següents accions a portar a terme:
1. Incorporar la perspectiva de gènere en el Servei de Formació de persones Adultes de Cardedeu. |
a) Promoure l’ús d’un llenguatge gràfic, escrit i oral, respectuós i inclusiu en la redacció del projecte educatiu, en la memòria del centre, i a la resta de documents del servei com poden ser: els fulls d’inscripció al centre, fitxa d’alumnes, publicitat del centre, retolació d’espais, web Ajuntament a on apareixen les dades del centre, etc. |
b) Incorporar les dades desagregades per la variable sexe en totes les memòries d’activitat del centre. |
c) Vetllar perquè la documentació facilitada a l’alumnat tingui en compte la igualtat de gènere, la diversitat cultural i el llenguatge neutre. |
d) Promoure la participació equilibrada d’homes i dones tant en les intervencions dins la pròpia aula, com en els grups de treball, en les activitats que es facin, i en els òrgans de representació creats (delegació de curs). |
e) Evitar les interrupcions, deslegitimacions i desqualificacions de les intervencions dels estudiants, tant per part de l’alumnat com del propi equip docent. |
f) Identificar motius i raons que poden ser la causa de la diferència entre el nombre de persones inscrites de dones i homes en el CFA. |
g) Demanar i utilitzar el manual d’estil sobre com fer servir correctament el llenguatge neutre, elaborat per l’Ajuntament. |
h) Incloure l’orientació professional no sexista en els programes formatius. |
i) Evitar la utilització d’estereotips de gènere en l’activitat ordinària de l’aula. |
j) Revisar els continguts de les assignatures des de l’òptica de les desigualtats entre dones i homes. |
k) Prestar especial atenció a les dones nouvingudes al municipi procedents d’altres països i cultures per facilitar la seva inclusió. |
2. Fomentar les relacions igualitàries entre dones i homes, identificant possibles situacions de violència. |
l) Fomentar la participació de l’equip docent a les activitats de formació envers la igualtat de gènere organitzades per l’Ajuntament. |
m) Prestar especial atenció a les sessions de tutoria per detectar qualsevol situació de violència que es pugui trobar l’alumnat. |
n) Donar a conèixer a l’alumnat del centre el fullet informatiu pedagògic sobre on recórrer en cas de violència masclista, elaborat per l’Ajuntament. |
o) Demanar adherir-nos a la campanya “aquí no tolerem la violència masclista” que promou l’Ajuntament. |
p) Conèixer i informar a l’alumnat sobre què cal fer i a on anar per denunciar una situació de violència LGTBIfòbica. |
q) Evitar comentaris sexistes i LGTBIfòbics en la pràctica docent i vetllar per un clima a l’aula respectuós. |
r) Explicitar la intolerància cap a les discriminacions de qualsevol tipus, les actituds sexistes, la violència, LGTBIfòbia i l’assetjament. |
s) Incloure en els protocols d’absentisme mesures per detectar, prevenir i intervenir en els casos de violència de gènere. |
3. Incentivar la participació de l’alumnat en totes les activitats comunitàries de sensibilització envers la igualtat de gènere i contra la violència masclista. |
t) Promoure la participació de l’alumnat en les campanyes de sensibilització sobre noves formes de violència masclista, de micromasclismes, de noves masculinitats, etc., |
u) Commemorar les diades de especial rellevància com poden ser el dia internacional de les dones: el 8 de març; el dia internacional per a l’eliminació de la violència en contra de les dones: el dia 25 de novembre o el dia internacional de l’orgull LGBTI: 28 de juny, entre d’altres. |
v) Proposar a l’Ajuntament que el seu equip tècnic d’igualtat faci alguna activitat de sensibilització dirigida a l’alumnat del centre. |