Metodologia

Per cadascun d’aquests objectius específics proposem les següents accions a portar a terme:

1. Incorporar la perspectiva de gènere en el Servei de Formació de persones Adultes de Cardedeu.
a)    Promoure l’ús d’un llenguatge gràfic, escrit i oral, respectuós i inclusiu en la redacció del projecte educatiu, en la memòria del centre, i a la resta de documents del servei com poden ser: els fulls d’inscripció al centre, fitxa d’alumnes, publicitat del centre, retolació d’espais, web Ajuntament a on apareixen les dades del centre, etc.
b)      Incorporar les dades desagregades per la variable sexe en totes les memòries d’activitat del centre.
c)      Vetllar perquè la documentació facilitada a l’alumnat tingui en compte la igualtat de gènere, la diversitat cultural i el llenguatge neutre.
d)      Promoure la participació equilibrada d’homes i dones tant en les intervencions dins la pròpia aula, com en els grups de treball, en les activitats que es facin, i en els òrgans de representació creats (delegació de curs).
e)      Evitar les interrupcions, deslegitimacions i desqualificacions de les intervencions dels estudiants, tant per part de l’alumnat com del propi equip docent.
f)       Identificar motius i raons que poden ser la causa de la diferència entre el nombre de persones inscrites de dones i homes en el CFA.
g)      Demanar i utilitzar el manual d’estil sobre com fer servir correctament el llenguatge neutre, elaborat per l’Ajuntament.
h)      Incloure l’orientació professional no sexista en els programes formatius.
i)       Evitar la utilització d’estereotips de gènere en l’activitat ordinària de l’aula.
j)       Revisar els continguts de les assignatures des de l’òptica de les desigualtats entre dones i homes.
k)      Prestar especial atenció a les dones nouvingudes al municipi procedents d’altres països i cultures per facilitar la seva inclusió.
2. Fomentar les relacions igualitàries entre dones i homes, identificant possibles situacions de violència.
l)       Fomentar la participació de l’equip docent a les activitats de formació envers la igualtat de gènere organitzades per l’Ajuntament.
m) Prestar especial atenció a les sessions de tutoria per detectar qualsevol situació de violència que es pugui trobar l’alumnat.
n)      Donar a conèixer a l’alumnat del centre el fullet informatiu pedagògic sobre on recórrer en cas de violència masclista, elaborat per l’Ajuntament.
o)      Demanar adherir-nos a la campanya “aquí no tolerem la violència masclista” que promou l’Ajuntament.
p)      Conèixer i informar a l’alumnat sobre què cal fer i a on anar per denunciar una situació de violència LGTBIfòbica.
q)      Evitar comentaris sexistes i LGTBIfòbics en la pràctica docent i vetllar per un clima a l’aula respectuós.
r)       Explicitar la intolerància cap a les discriminacions de qualsevol tipus, les actituds sexistes, la violència, LGTBIfòbia i l’assetjament.
s)      Incloure en els protocols d’absentisme mesures per detectar, prevenir i intervenir en els casos de violència de gènere.
3. Incentivar la participació de l’alumnat en totes les activitats comunitàries de sensibilització envers la igualtat de gènere i contra la violència masclista.
t)       Promoure la participació de l’alumnat en les campanyes de sensibilització sobre noves formes de violència masclista, de micromasclismes, de noves masculinitats, etc.,
u) Commemorar les diades de especial rellevància com poden ser el dia internacional de les dones: el 8 de març; el dia internacional per a l’eliminació de la violència en contra de les dones: el dia 25 de novembre o el dia internacional de l’orgull LGBTI: 28 de juny, entre d’altres.
v)      Proposar a l’Ajuntament que el seu equip tècnic d’igualtat faci alguna activitat de sensibilització dirigida a l’alumnat del centre.