Introducció

El Centre de Formació de Persones Adultes de Cardedeu es considera un centre obert. Pels professionals que formem part d’aquest projecte, aquesta paraula significa viure amb el poble, amb la gent, escoltant les seves demandes i necessitats, detectar els canvis i reinventar-se amb ells. En definitiva, viure de forma plena les noves experiències que cada curs ens genera.

Respectem el pluralisme ideològic i democràtic. El centre es considera respectuós amb les creences polítiques, culturals i religioses de totes aquelles persones que participen a l’escola. S’eviten els possibles adoctrinaments, el sectarisme i el proselitisme. Si en algun moment per part dels alumnes sorgeixen dubtes a nivell de tendències polítiques o religioses, s’explicarà de forma clara i objectiva com es fa amb qualsevol contingut curricular. En tot cas, es fomenta l’actitud crítica, el debat, el respecte per les idees dels altres i la pluralitat.

L’escola es manifesta a favor dels valors d’una societat democràtica que respecte l’altre amb una actitud de diàleg i solidaritat.

La nostra educació està plantejada tenint en compte la diversitat. Respectem la igualtat de drets i deures i d’oportunitats formatives de tot l’alumnat del centre, sense perjudici de sexe i d’ètnia.

El centre dona a conèixer la cultura catalana, potenciant al màxim les activitats culturals amb l’entorn. Així tenim en compte la diversitat formativa, oferint diferents nivells adaptats a les necessitats de l’alumnat.

El català és la llengua vehicular del centre, i se’n fomenta l’ús i el seu coneixement i perfeccionament.

Potenciem l’educació en valors. Creiem que és necessari tenir una molt bona actitud envers les persones i l’entorn. Ressaltem la cohesió entre els grups i la unitat de l’escola, per tal de millorar la capacitat d’actuació individual i col·lectiva en la resolució de situacions i conflictes quotidians.

Som una escola inclusiva que pensa que tot l’alumnat té igualtat d’oportunitats.

Amb aquesta finalitat oferim a l’alumnat els recursos materials, organitzatius i humans per tal de compensar les dificultats per assolir els aprenentatges.

Entenem l’escola com una comunitat educativa i d’aprenentatge; educativa perquè totes les persones que participen a l’escola tenen un paper actiu. Comunitat d’aprenentatge perquè tothom que participa en aquest context aprèn.

Treballem per una escola personalitzada. Adaptem l’ensenyament al nivell i el ritme d’aprenentatge de cada persona, considerant també els condicionants personals i socials. La tutoria grupal i individual és un dels trets més significatius dins de la nostra feina. Donem suport a l’alumnat tenint en compte tant la part personal com la de l’aprenentatge.

Creiem en l’aprenentatge significatiu. Les persones adultes saben més del que es pensen. El nostre paper com a educadors és afavorir l’adquisició d’estratègies i d’aprenentatges significatius a partir dels coneixements previs. Potenciem a l’alumnat la iniciativa personal i la interrelació social i afectiva, ja que són els eixos fonamentals en la formació adulta.

Apostem per les tecnologies de la comunicació i la informació introduint-les a l’aula com una eina de treball, utilitzant-les per comunicar-nos, per a la recerca d’informació, per a l’elaboració de continguts propis, facilitant i promocionant el seu ús entre l’alumnat i amb les docents.

L’escola és activa, entenem aquest concepte com un compromís de fomentar en l’alumnat una actitud observadora, crítica i de recerca que mitjançant la comunicació i el treball, arribi a unes conclusions que esdevindran la base de la seva formació i l’adquisició d’aprenentatges.

Som una escola integral. Volem contribuir en el desenvolupament de les potencialitats de cada alumne per tal que assoleixi el màxim d’autonomia i la incorporació al sistema formatiu i/o laboral. Interessa doncs, el creixement personal de l’alumnat, amb una formació instrumental suficient i un coneixement adequat del medi en el que viu, per poder-ne entendre els seus missatges i participar-hi de forma activa.

En definitiva, treballem perquè l’alumnat cregui una altra vegada en ell mateix, comprovi que l’èxit a l’escola no és només aprovar el curs, sinó que també millorar la seva autoestima, restablir la confiança en ell/ella i aconseguir un grau de satisfacció personal després d’haver-se esforçat per aconseguir un objectiu a la seva vida. El Centre és una part del seu camí i el nostre paper és acompanyar- los en tot aquest procés, a nivell acadèmic i personal.