Tasques setmana de l’11 al 15 de maig

Bona setmana! Estem molt orgulloses i orgullosos de vosaltres, ho esteu fent genial!

Comencem una setmana més i ja estem a mitjans de maig.

La primera tasca d’aquesta setmana és tornar-nos a veure, us trobem molt a faltar! Per això us proposem dues dates per fer una videoconferència:

  • dimecres dia 13 a les 12h amb el grup de 4tA
  • divendres dia 15 a les 12h amb el grup de 4tB

Demà dimarts us arribarà un correu amb l’enllaç i com ja vam fer l’altre vegada només haureu de clicar-ho el dia indicat.

Recordeu que quan comenci la videoconferència haureu de tancar els micros per poder tenir després una conversa fluida.

Tenim moltes ganes de veure-us!

 

I ara comencem amb la resta de tasques:

Matemàtiques

  • Capacitats

Aquest trimestre als racons de mates anàvem a treballar les equivalències entre recipients jugant amb el transvasament d’aigua.

 Bé, doncs ha arribat el moment de posar-se a buscar recipients per casa i fer equivalències. Penja una foto al padlet on mostris que has trobat com a mínim una equivalència… us deixo aquí la meva!

Amb tres ampolles de 50cl (omplint tres cops la mateixa ampolla) podem omplir la de 1,5l (50cl són 500ml i 1,5l són 1500ml)

A veure qui troba l’equivalència més difícil!

 

  • Taules de multiplicar

Aquesta setmana també us proposem practicar les taules de multiplicar jugant una mica. Teniu dos opcions:

a) Fem una carrera? Entrem a la pàgina del “gran prix”

Cliqueu el botó PLAY i comenceu a jugar.

b) Fem una batalla de vaixells? Entrem a la pàgina Battleship 

Clique al vaixell que més us vingui de gust. I doneu a “play this game” 

(aquest joc fa servir flash per tant recordeu fer servir Explorer, ja que em google potser no us funciona)

 

  • Operacions

Segur que aquests dies a casa les vostres famílies us han fet practicar les operacions. Aquesta setmana us posem nosaltres les operacions a fer. Intenteu fer-les sols.

Operacions

Us adjuntem també les solucions perquè després les pugueu veure on us heu equivocat, però si us plau, no ho mireu abans. Solucions

Ens haureu d’enviar el full d’operacions fet per vosaltres i on haureu marcat, com fem a classe, les que estan bé o malament. Teniu temps fins el 17 de maig.

 

Català

    Clica en el llibre groc (mig fons)

    Feu l’activitat 2: Els romans

 

  • Entrem a la pàgina de l’editorial Teide

    Clicar el botó ACCEDEIX. Desprès vas a primària. Tria el curs (4t) i després la matèria (Llengua Catalana)

    Farem l’activitat nº 10.  Aquesta activitat té dos parts: La primera té a veure amb les gràfies ix, x, ig i tx. Haureu de fer unes activitats i després un dictat. La segona té a veure amb els connectors que tots heu fet servir en les vostres històries o en l’itinerari que us vam demanar la setmana passada. Haureu de fer unes activitats i després haureu d’escriure un petit text explicant el que feu durant un dia sencer i utilitzeu els connectors.

Aquest escrit és el que ens haureu de fer arribar al correu. Teniu temps fins el 17 de maig.

 

  • Exposició oral

Us proposem que feu una exposició oral com les que fem a classe, és a dir, de 2 minuts de durada. Però aquesta vegada ens haureu de fer la gravació en vídeo i enviar-la per correu. Heu de tenir en compte els aspectes que valorem a les exposicions (aspectes verbals: entonació i to de veu, lèxic, adequació del tema… i no verbals: posició corporal, gesticulació,…) 

Podeu escollir el tema que vulgueu, és a dir, tema lliure. Teniu temps fins el 17 de maig

Per fer-la arribar al correu segurament no us deixarà, així que ens l’haureu de compartir fent servir el Drive perquè serà un document que pesa i no es podrà compartir de manera ordinaria. Us deixem una explicació de com es realitzaria. 

 

 

Castellà

Os proponemos dos textos de comprensión lectora lectora. Para acceder solo tenéis que dar al enlace. Funcionan igual que los textos que hicisteis la semana pasada en catalán.

Aprovechando que hablamos de bicicletas y el equipo que se necesita para poder usarla os proponemos que redactéis las instrucciones de utilización de la bici

Os facilitamos a continuación la plantilla del texto instructivo y la plantilla de autoevaluación para que os ayude.

PLANTILLA TEXTO APARATOS

AUTOAVALUACIÓ

 

Anglès

Per tal de realitzar les feines d’aquesta setmana, cal que repassem tot el que hem après fins ara. El vocabulari i un joc d’hores a Baamboozle, la presentació de la setmana passada i us adjunto una fitxa amb les estructures gramaticals que estem practicant perquè ho tingueu tot ben clar, com fem a l’escola.

  • Joc d’animals a Quizizz. Teniu la opció d’accedir directament en el següent enllaç  o descarregar-vos l’app Quizizz en qualsevol mòbil o tauleta (Android o iOS) i introduïr el següent codi: 149831

    Remember: I go to school – S/he goes to school – They go to school.

    Recordeu de posar el vostre nom que així podré veure com ho esteu fent.

  • També us demano accedir a aquest enllaç per fer una petita descripció de les vostres rutines i les d’alguna altra persona (pot ser algú de la família o alguna amistat). Us recomano fer-ho primer en paper, revisar-ho i quan creieu que ho teniu bé, ompliu el formulari.

    Teniu temps fins el proper 17 de maig.

 

Medi

  • Aquest curs vam visitar Mercabarna i ens van explicar la importància de les fruites i verdures en la nostra dieta. En el següent enllaç podreu accedir a la pàgina de 5 al dia on ens proposen diferents activitats interactives per treballar.

Activitat de 5 al dia

Nosaltres us proposem aquestes dues:

 

  • I per últim una fitxa interactiva per veure com hem evolucionat al llarg de la història

 

  • Recordeu el nostre pluviòmetre? Al començar el nostre confinament us vam proposar fer un pluviòmetre. Doncs ara toca fer una reflexió sobre tot el que ha plogut aquests dies.

Haureu de recuperar les dades de la pluja que vau recullir el mes passat i les que caurant aquests propers dies i crear una gràfica, com les que feiem a racons de matemàtiques.

Aquesta setmana només haureu d’anar apuntant les dades en una taula de freqüència.

No cal que ens envieu res de moment. La propera setmana ja us explicarem com fer-ho. I no us preocupeu si no us enrecordeu de les dades, la propera setmana ja us explicarem com ho farem si no les teniu.

 

Cultura digital

Aquesta setmana us animem a que seguiu aprenent a animar un personatge. Aquí us deixem l’enllaç amb el tutorial, està en anglès però es veuen els passos a seguir. Si necessiteu mirar-vos-ho amb més calma, en aquest document teniu les targetes on van detallant pas a pas el procés en català. Hi ha moltíssimes opcions, no cal que el projecte final les inclogui totes, aneu provant aquelles que més us agradin.

Recordeu de posar el vostre nom quan deseu el projecte i l’entregueu!

 

Educació Física

Aquesta setmana us oferim la possibilitat de posar-vos a prova i realitzar aquests reptes. Segur que us divertiu molt. Ens agradaria veure evidències al padlet. També us mostrem una activitat interactiva que ha estat elaborada per l’equip de mestres del Projecte Formigues cooperatives. És un joc interactiu familiar al qual podeu jugar una vegada superat els reptes

  • Joc interactiu familiar.

Solament necessitareu un dau i moure les fitxes que us mostra el joc i posar-les a la casella corresponent. Si moveu una mica el ratolí dins de la casella us surt la indicació de la prova motriu que heu de fer. Algunes consignes són individuals i altres s’han de portar a terme en família. 

Cliqueu aquí

 

Dilluns:

  • atrapa el retu

Dimarts:

  • dreta o esquerra

 Dimecres:

  • Puja i baixa

 Dijous:

  •  cursa d’ animals (Les cartes les podeu dibuixar vosaltres)

Divendres:

  •  Les formes dels colors

 

Música 

PIQUEM I ESCOLTEM

Aquesta setmana us proposo dues activitats. Són activitats amb retorn, s’han d’enviar abans del dia 17 de maig . A l’assumpte del missatge podeu posar MÚSICA

 

  • La primera és un joc de ritmes. És el joc del mirall però a partir de ritmes. Necessitaràs 4 fulls de colors (si no els pots aconseguir pots tenir 4 fulls amb dibuixos diferents) i una parella. Una de les dues persones haurà d’inventar un ritme i l’altra l’haurà d’imitar. Però vigila, has de picar a sobre dels fulls. A continuació et deixo l’enllaç perquè ho puguis mirar, també tens un enllaç per si no tens parella i la música sola per picar a sobre.                                                                                  

Si et costa trobar parella aquí tens un tutorial perquè et faci de parella. 

Música per picar

Juga tantes vegades com vulguis. Si vols et pots gravar i penjar el vídeo. M’encantarà poder veure’t. Després m’escrius si t’ha agradat molt, si només t’ha agradat o si t’ha agradat a mitges. També m’escrius si t’ha semblat molt fàcil, fàcil o difícil. Et deixo una taula perquè ho puguis marcar amb una X, la pots descarregar o la pots dibuixar tu.

  • La segona és un joc per endevinar i ordenar els instruments que sonen. 

A continuació et deixo un enllaç per escoltar els instruments. Veuràs que surten 20 instruments, però només has de fer els deu primers. Has d’apuntar les teves respostes en una taula com la següent. Abans de fer-ho pots mirar el vídeo una vegada. Desitjo que t’agradi.

Endevina els instruments:

         

 

Religió: 

Recordes la història de Josep i els seus germans de la setmana passada?

Respon a aquestes preguntes sobre la pel·lícula que vas veure.

  1. Quants germans tenia Josep?
  2. Per què els seus germans venen a Josep?
  3. Per quantes monedes el venen?
  4. Què van fer amb la túnica?
  5. Josep va deixar de confiar en Déu?
  6. Com va sortir Josep de la presó?
  7. El germà petit, Benjamí, havia robat la copa de plata?
  8. Josep va perdonar als seus germans?
  9. Què penses d’aquesta història? Fes una reflexió

Quan les tinguis envia les respostes al correu de la classe. Recorda posar a l’assumpte que és per la Blanca

10 comentaris

  1. Marta Molins

    Pot ser que hi hagi algun problema amb la segona activitat de música? En el requadre de Youtube em posa sempre que hi ha hagut un error i no es pot obrir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>