Recomanacions setmana del 30 de març al 3 d’abril

Bon dia noies i nois de 4t.

Primer de tot, volem dir-vos que us trobem molt a faltar i que tenim moltes ganes que ens tornem a veure. Però com sembla que de moment això trigarà una mica…

En aquest article us presentem algunes propostes d’activitats per tal que pugueu anar fent aquesta setmana. Estan organitzades en les diferents àrees que treballem i us podeu anar organitzant per fer-les al llarg de la setmana, per exemple, podeu fer una activitat pel matí i un altre per la tarda intentant que no siguin de la mateixa assignatura. No oblideu que no cal fer-les totes, només són recomanacions.

Recordeu que disposem d’un correu on ens podeu anar fent arribar les activitats que creieu oportunes, dubtes o comentaris que vulgueu.

No oblideu que des de la biblioteca també s’anirà actualitzant el personatge misteriós, així que no deixeu de participar a la web de l’escola o pel Twitter.

Comencem!

 

Matemàtiques:

  • Mesurem!

Recordeu el que hem estat treballant als racons matemàtics aquest trimestre? Havíem de mesurar a la bàscula diferents ingredients: cigrons, llenties…

Bé, doncs ara ho haureu de posar en pràctica a casa! Necessito que peseu 200 grams d’algun ingredient que tingueu a la nevera o la despensa de la cuina, i que li feu una fotografia. Després, la podeu penjar al Padlet de la pàgina web, i així de pas ens veiem i ens animem una mica entre tots/es!

Per qui vulgui ampliar… un cop estigueu mans a la feina potser us ve de gust continuar mesurant ingredients… en aquest cas us proposo que peseu ½ quilogram, ¼ de quilogram…recordeu que ho hem estat treballant!

En el cas que no tingueu bàscula o balances a casa, sempre podeu fer servir la bàscula de bany (primer posem el plat o bol i després l’engeguem, perquè estigui a zero…recordeu la tara) o bé pensar… Si tenim un paquet de ½ kg (500gr) volem 200gr, podem repartir-ho en 5 parts iguals (5 parts de 100 gr i agafar-ne dues. D’aquesta manera aconseguim aproximadament els 200gr!

  • Fraccions i rellotges

Entreu a Baamboozle i cliqueu a “play game”.

Teniu dos opcions per jugar o bé fraccions amb el “game code” 60779 o rellotges amb el “game code” 60216.

 

Català:

Anem a inventar Noticies i anuncis. Us poseu un àudio d’un anunci per si voleu provar de gravar-ho després de fer-ho en paper com si fos a la ràdio.

Dona-li al play!

Per últim us proposem intentar fer un dictat de la lletra x. El podeu escoltar les vegades que vulgueu i anar-lo parant sempre que creieu oportú.

Dona-li al play!

 

Castellà:

Entrem a la pàgina de l’editorial Teide clicant l’enllaç https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/

  • Cliqueu el botó ACCEDEIX
  • Trieu el curs (4t) i després la matèria (Llengua Castellana)
  • Feu l’activitat 2: Una sopa especial (la lectura, l’activitat i el dictat)

 

Medi:

  1. Construïm un pluviòmetre, Fitxa amb instruccions
  2. Fitxa on identificar documents del passat i fitxa per ordenar diferents edificis segons la seva època.
  3. Activitat autoevaluable sobre les plantes.

 

Anglès:

Feu la següent fitxa interactiva de comprensió lectora. En acabar, prémer “Terminado” i ens la corregirà! Si pugem la pàgina podrem veure si hem tingut errors per poder repassar millor allò que encara no ens hagi quedat clar.

En aquest enllaç trobareu un Bamboozle per practicar la gramàtica de la unitat, el teniu enllaçat també a English Tarra – Unit 4!

Remember!

I (Me) She (girl) / He (boy) They (two or more people)
Affirmative I like S/he likes They like 
Negative I don’t like S/he doesn’t like They don’t like
Question Do you like … ? 

Yes, I do  

No, I don’t

Does s/he like … ?

Yes, s/he does 

No, s/he doesn’t

Do they like … ? 

Yes, they do

No, they don’t

 

Música: 

Recordeu que vam escoltar Els Fòssils de Camille Saint Saens per poder treballar la semicorxera (xocolata). Podeu tornar-la a escoltar en el link que us adjunto i convidar a la vostra família a picar el ritme de la xocolata amb qualsevol cosa que tingueu a casa (llapis, palmes, culleres…). 

També us adjunto un vídeo on us explica de manera més teòrica la semicorxera i el seu silenci. 

 

Educació Física:

Recordeu, Gent Activa des de Casa!! Us adjunto un link que ens dona un parell de consells per fer activitat física des de casa.

Us recomanem que cada matí feu una rutina per continuar en forma: us recomano “Muévete en casa”. Programa que ofereix RTVE 2 cada dia i que s’emet a les 9:00h, dura 30 minuts, l’alternativa al Coronavirus per estar en forma. 

Aquí us deixem un exemple, però cada dia, a les 9 hores,  podeu posar la TVE2, sense necessitat de posar l’ordinador.

https://www.rtve.es/alacarta/videos/muevete-en-casa/

També us deixem un vídeo perquè trieu un personatge de Harry Potter i intenteu seguir el seu ritme. Molta sort!

I ara propostes diàries que podeu fer després de la rutina o per la tarda.  Davant d’espais petits, solucions creatives:

  • Dilluns: Agafeu una galleda buida de casa i uns mitjons plegats en forma de bola. Col·loqueu la galleda a uns dos o tres metres i feu un concurs de triples amb els vostres familiars. Teniu 1 minut per fer els llançaments (des la línia d’una rajola que estipuleu). Llenceu, agafeu els mitjons, tornar a la línia de “triple” i tornar a llençar. A veure que fica més triples. El que perdi ha de fer cinc flexions o 10 abdominals.

 

  • Dimarts: Per jugar tots en família podeu jugar al missatge a l’esquena. Us col·loqueu en filera un darrere de l’altre. L’últim escriu a sobre de l’esquena de la persona que té davant un número, una lletra, una paraula o un petit dibuix. Aquesta persona ara, ha de fer-li (segons la seva percepció) el mateix missatge que li han dibuixat a l’esquena a la persona que té al davant, així successivament fins que el missatge arribi al primer de la fila. Una vegada arribi el missatge, el primer de la fila li ha de dir a la persona que havia fet el missatge original què era i aquest/a ha de dir si l’ha encertat o no. A continuació el primer es posa l’últim i continueu el joc.

Aprofitant que esteu en filera podeu fer cadena de massatges durant un temps determinat (uns 2 minuts per canvi estaria bé). Quan passi el temps, canvi, el primer es posa l’últim i seguim jugant.

Gaudiu del contacte!!

  • Dimecres: Si disposeu d’un globus. Podeu fer un partit de voleibol assegut. Delimiteu un espai lliure d’objectes i com a mig camp podeu utilitzar una peça de roba o la línia d’unes rajoles i a jugar! Recordeu és assegut, no feu trampes!! Podeu donar un cop o dos com vulgueu i estipuleu. Quan el company treu no val fer una rematada directa. L’objectiu és passar una bona estona.

 

  • Dijous: Podeu fer 2 equips i jugar al Joc de les Pel·lícules. Crear una llista de pel·lícules i jugar a fer mímica, segur que us ho passareu molt bé.

 

  • Divendres: Buideu una galleda de joguines petites, que segur que teniu moltíssimes, en una punta de la casa. Col·loqueu la galleda buida en una altra part de la casa. Des d’aquest punt sortiu corrent i aneu fins on heu deixat les joguines. Agafeu una joguina solament i aneu corrents fins a dipositar-la en la galleda buida. Així successivament fins que agafeu totes les joguines. Heu de cronometrar quant temps tardeu en recollir-les totes. Ara li tocarà a un altre familiar. 

 

Competència digital:

Us animem a que seguiu gratant-vos el cap i gaudint fent ús d’ScratchPer aquells que vulgueu, us donem la possibilitat de començar a realitzar un repte cada setmana: el primer repte que farem serà “Un vol amb globus”Recordeu accedir a la web i inicieu sessió amb el vostre nom d’usuari. Durant el dia d’avui rebreu un correu amb el vostre usuari i contrasenya. Si algú o alguna no el rep, ens ho demaneu mitjançant el correu de classe.

En aquest enllaç trobareu com accedir al repte a realitzar i en aquest altre com entregar-lo.

 

Religió:

El diumenge dia 5 comença la setmana Santa. Us animo a veure la pel·lícula que recorda la història d’allò que va passar en els últims dies de la vida de Jesús. La trobareu en el següent enllaç.

 

Altres propostes

També podeu enviar dibuixos o missatges positius a les residències d’avis del poble o als hospitals per animar a àvies, avis i personal sanitari.

Els e-mails són els següents

6 comentaris

    1. ctoribio

      En principi les dades són per registrar en una de litre i mig per fer desprès la valoració. Però si no teniu a casa no us amoïneu agafeu la petita i comptabilitzeu les dades igualment. Es tracta de fer observació i registre de dades i això ho pot fer perfectament amb l’ampolla petita.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>