Tasques setmana de l’11 al 15 de maig

Hola noies i nois de 3r, com esteu? Com van les sortides al carrer? Què tal, els pares, s’han posat aquelles velles sabates i s’han tornat runners professionals? La veritat que tot és un mica diferent i estrany. Però com no, la vostra gran alegria i capacitat d’adaptació fa que ens il.lusionem per seguir endavant. La vida continua, i la vostres ganes per aprendre també. Per aquest motiu aquesta setmana hem preparat un seguit d’activitats que esperem que us agradin, us facin pensar i aprendre coses noves. Recordeu com sempre enviar les que són avaluatives, així us podrem fer un seguiment més individualitzat i ajudar-vos més a continuar amb el vostre procés d’aprenentatge.

 

Català:

  • La xarranca       

 

    • Penseu una modalitat de joc diferent de les que conegueu.
    • Redacteu les normes perquè tothom qui vulgui pugui jugar. 
    • Recordeu fer servir la plantilla del text instructiu: el joc per tenir clars els passos i la seva estructura i tingueu en compte aquells aspectes que us vam corregir del joc anterior (el joc de les xapes); els connectors, enumerar els passos, explicar amb detall i ordenat… 
    • Per últim, dibuixeu la nova xarranca.

Ho podeu escriure a la llibreta bonica, en un full, amb un processador de textos (Openoffice, Word..) i ens ho feu arribar per correu.

Data d’entrega límit el 19 de maig.

 

    • En el següent enllaç trobareu propostes per treballar la lectura eficaç (a continuació us especifiquem les activitats a fer de tot el ventall que hi surt):
      • Paraules
      • Repeticions
      • Memòria visual
      • Llegeix

 

Castellano:

  • ¿Queréis pasar un buen rato? ¿Estáis dispuestos a reíros hasta tener agujetas? 

Es la hora de convertiros en CÓMICOS, os retamos a explicar dos o tres chistes a vuestros compañer@s y compartirlo en el padlet o enviarlo por correo.

Es una manera diferente de trabajar la expresión oral, algunos consejos a tener en cuenta:

  • Vocalizar
  • Mantener un ritmo adecuado
  • Tono de voz alto y claro
  • Acompañar vuestros chistes con gestos
  • Correcta posición corporal
  • Poner voces diferentes  si hay cambio de personajes 
  • Y ser MUY MUY DIVERTIDOS

Os dejamos algunos enlaces con algunos chistes divididos por temáticas por si os interesa.

Fecha de entrega límite, 20 de mayo

 

Anglès

Per tal de realitzar les feines d’aquesta setmana, cal que repassem tot el que hem après fins ara. El vocabulari el teniu al Baamboozle, a la presentació de la setmana passada i us adjunto una fitxa amb les estructures gramaticals que estem practicant perquè ho tingueu tot ben clar, com fem a l’escola.

  • Joc d’animals a Quizizz. Teniu la opció d’accedir directament en el següent enllaç o descarregar-vos l’app Quizizz en qualsevol mòbil o tauleta (Android o iOS) i introduïr el següent codi: 219475 

    Recordeu de posar el vostre nom que així podré veure com ho esteu fent.

  • També us demano accedir a aquest enllaç per fer una petita descripció del vostre animal preferit. Us recomano fer-ho primer en paper, revisar-ho i quan creieu que ho teniu bé, ompliu el formulari.

    Teniu temps fins el proper 17 de maig.

 

Mates: 

  • Fitxa interactiva “MESUREM DURANT EL CONFINAMENT”. És una fitxa on podreu posar a prova les vostres capacitats per  analitzar i resoldre alguns problemes relacionats amb les unitats de mesura, capacitat i massa.

S’ha de posar una creu a la resposta correcta i a l’últim exercici us sortirà un llapis al costat de cada imatge, haureu de relacionar.

Si necessiteu fer els càlculs d’algunes activitats, utilitzeu un full reciclat.

Recordeu posar el vostre nom i cognom i el correu de la vostra classe:

  • ep3a@escolatarradellas.cat

                        o

  • ep3b@escolatarradellas.cat

Data límit per entregar-la el 18 de maig.

 

  • Probabilitat: Sabeu per què el 7 és el meu número de la sort???

Avui us proposo un joc.

Per jugar, necessitareu un parell de daus. Si no en teniu, podeu fer servir aquests daus virtuals:

Haureu de tirar 20 vegades seguides els daus, i anar anotant el resultat de la suma dels dos daus a aquesta graella (la podeu copiar a la llibreta o a un full)

Un cop tingueu tots els resultats, compteu quantes vegades us ha sortit cada resultat i ompliu aquest gràfic (el podeu fer a la llibreta també)

M’aposto amb vosaltres el que vulgueu a que el nombre que més es repetirà serà el 7. Ho comprovem? Podeu fer-ho els cops que vulgueu, que segur que ho encerteu!  Sembla màgia, però són matemàtiques! A veure si algú endevina per què!

 

Medi:  

Material:

  •  60 targetes amb preguntes i respostes múltiples
  • 10 targetes amb preguntes de desempat
  • Solucions
  • Full 
  • llapis o bolígraf

 

Desenvolupament del joc:

  1. Podeu formar equip o jugar individualment.
  2. No cal que feu servir totes les cartes a la primera ronda, repartiu 10 a cada equip o persona. 
  3. A continuació, decidiu qui comença la partida i aquest/a començarà a llegir les preguntes amb les possibles respostes (anar anotant les respostes en un full). L’altre equip o persona, ha d’anar contestar ràpidament, teniu 8 minuts per fer les 10 primeres preguntes.
  4. Després, comprovant amb les solucions, anotareu 1 punt per cada resposta correcta en un full que tingueu a l’abast. S’ha de fer el mateix, amb l’altre equip o persona, però amb les següents 10 cartes.
  5. Llavors, tornareu a fer una nova ronda amb 10 noves cartes, i així successivament fins a fer les 60 preguntes.
  6. Si hi ha empat, feu servir les targetes de desempat. Comença un equip o jugador a contestar les preguntes amb un temps de 8 minuts, després ho farà l’altre (recordeu anar anotant les respostes). Després comprovareu els encerts de cadascú.
  7. Per últim, guanya qui tingui més punts..

 

No cal imprimir les targetes, amb un dispositiu digital es poden anar llegint.

Esteu preparats? El joc comença… JA!!!

 

  • Ara descobriràs la increïble màquina de bategar que portes dins, el seu poder, la seva potència i com t’ajuda a estar bé cada dia. No et perdis el  vídeo i jugar a “Trivia, La Màquina de latir”.

En el següent enllaç ho trobareu, a gaudir!

 

Les emocions:

  • Recordeu la màquina de xiclets? Doncs la següent proposta va lligada amb aquesta, però farem una dissecció més exhaustiva de les nostres emocions durant una setmana (qui vulgui, la pot anar repetint setmanalment). 

Es titula “El viatge de les emocions” de creaduca, obriu el document i seguiu els passos.

Qui NO tingui impressora, ho pot fer a mà. 

 

MÚSICA: PIQUEM I ESCOLTEM

Aquesta setmana us proposo dues activitats. Són activitats amb retorn, s’han d’enviar abans del dia 17 de maig. A l’assumpte del missatge podeu posar MÚSICA

  • La primera és un joc de ritmes. És el joc del mirall però a partir de ritmes. Necessitaràs 4 fulls de colors (si no els pots aconseguir pots tenir 4 fulls amb dibuixos diferents) i una parella. Una de les dues persones haurà d’inventar un ritme i l’altra l’haurà d’imitar. Però vigila, has de picar a sobre dels fulls. A continuació et deixo l’enllaç perquè ho puguis mirar, també tens un enllaç per si no tens parella i la música sola per picar a sobre.                      

 Si et costa trobar parella aquí tens un tutorial perquè et faci de parella. 

Música per picar

Juga tantes vegades com vulguis. Si vols et pots gravar i penjar el vídeo. M’encantarà poder veure’t. Després m’escrius si t’ha agradat molt, si només t’ha agradat o si t’ha agradat a mitges. També m’escrius si t’ha semblat molt fàcil, fàcil o difícil en una taula com aquesta (ho pots marcar amb una X). Pots fer-ho a mà i li fas una fotografia.

  • La segona és un joc per endevinar i ordenar els instruments que sonen. 

A continuació et deixo un enllaç per escoltar els instruments. Veuràs que surten 20 instruments, però només has de fer els deu primers. Has d’apuntar les teves respostes en una taula com aquesta:

Si us plau, no els canviïs quan vegis la solució, no passa res si t’equivoques. Abans de fer-ho pots mirar el vídeo una vegada. Desitjo que t’agradi.

Endevina els instruments:

 

Cultura digital

Aquesta setmana us animem a que seguiu aprenent a animar un personatge. Aquí us deixem l’enllaç amb el tutorial, està en anglès però es veuen els passos a seguir. Si necessiteu mirar-vos-ho amb més calma, en aquest document teniu les targetes on van detallant pas a pas el procés en català. Hi ha moltíssimes opcions, no cal que el projecte final les inclogui totes, aneu provant aquelles que més us agradin.

Recordeu de posar el vostre nom quan deseu el projecte i l’entregueu!

 

Educació Física

Aquesta setmana us oferim la possibilitat de posar-vos a prova i realitzar aquests reptes. Segur que us divertiu molt. Ens agradaria veure evidències al padlet. També us mostrem una activitat interactiva que ha estat elaborada per l’equip de mestres del Projecte Formigues cooperatives. És un joc interactiu familiar al qual podeu jugar una vegada superat els reptes

  • Joc interactiu familiar.

Solament necessitareu un dau i moure les fitxes que us mostra el joc i posar-les a la casella corresponent. Si moveu una mica el ratolí dins de la casella us surt la indicació de la prova motriu que heu de fer. Algunes consignes són individuals i altres s’han de portar a terme en família. 

 

 

 

 

 

 

Dilluns:

Atrapa el retu

Dimarts:

Dreta o esquerra

Dimecres:

Puja i baixa

 Dijous:

 Cursa d’ animals (Les cartes les podeu dibuixar vosaltres)

Divendres:

Les formes dels colors

 

Religió:

Recordes la pel·lícula del pastor i l’ovella perduda de la setmana passada? En aquesta ocasió et proposo que facis la següent fitxa interactiva sobre la història. Recorda que en finalitzar hauràs de prémer  ¡Terminado!

 

No oblideu que hem de complir les normes establertes cada cop que sortim al carrer i així entre tots i totes  aportarem el nostre granet de sorra per tornar a passejar junts.

Ànim, no oblideu mai que sou uns grandíssims CAMPIONS I CAMPIONES!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>