Els Partorets de l’Orlandai fan 19 anys

Cada dos anys, tots els mestres de l’Orlandai tenim molts reptes per acabar el primer trimestre.

Un d’ells, i molt important, és posar en escena Els Pastorets.

Mestres, ex-mestres, i dos monitors de migdia,  ens trobem a començaments de desembre per preparar i assajar l’obra.

La tradició d’ Els Patorets  ve de l’Edat Mitjana, de l’època dels castells i monestirs.
Quan arribava el Nadal, la gent recordava les històries del naixement de Jesús dins de les esglésies o bé a la porta del recinte, si nó els deixaven entrar.
Un dels fets que més representaven era l’adoració dels pastors, potser perquè molts d’ells també n’eren.

La nostra història ens recorda uns fets imaginaris que van passar una nit de Nadal. Els pastors que ens narren la divertida història són ben eixelebrats perquè fan enfadar el Banyeta.

En l’espectacle no hi poden faltar una bona colla de dimonis, que diuen uns versets malintencionats amb la intenció de fer riure als més grans i potser fer una mica de por als més petits de l’escola.

Qui posa seny a la història és l’assenyada Somiela, una mestressa que té cura dels dos joves rabadans, protagonistes de la història.

Mestres i demés faràndula ens ho hem passat molt bé en els assaigs. La nostra pretensió ha estat sempre que els alumnes de l’Orlandai en gaudeixin.

Ens agrada actuar plegats i a la vegada transmetre uns valors culturals i d’humor que l’obra d’ Els Pastorets ens ho posa en safata.