Triem el nom de la nostra escola

cartell-bases

JUSTIFICACIÓ

El curs passat, en la sessió del Consell Escolar del dia 30 de juny de 2016, una representant del sector de pares i mares va preguntar que si l’escola no s’havia plantejat canviar el logotip de l’escola donat que en canviar d’edifici no tenia massa sentit mantenir el logotip amb la silueta de l’escola antiga amb les muntanyes de Montserrat.

En les primeres sessions de Claustre d’aquest curs 2016-17, es va veure que la proposta que havia sortit del Consell Escolar estava molt lligada al monogràfic “Sóc, ets, som” (en el qual es treballen molts aspectes relacionats amb la identitat) i que per tant, es podia iniciar un projecte per proposar el canvi de nom i de logotip a través d’un procés participatiu i democràtic de tota la comunitat educativa.

L’equip docent va estudiar les possibilitats de treball amb l’alumnat a través d’aquest canvi, era una oportunitat per aprofundir en aspectes relacionats amb la identitat, la història, les arrels, els orígens… i tot allò que defineix el que som.

Aquesta proposta es va aprovar en la sessió de Claustre i de Consell Escolar del dia 13 d’octubre de 2016.

Valorant aquest procés de canvi de nom i de logotip, s’ha vist adient dividir-lo en dos cursos escolars, aquest curs 2016/17 pel nom i, de cara al curs 2017/18, el logotip.

PROPOSTA

Es tracta de fer un procés participatiu de tota la comunitat educativa per triar un nom que ens identifiqui i que ens representi, tenint en compte la identitat, els objectius pedagògics i el tarannà de l’escola.

PROCEDIMENT I CALENDARI

El canvi de nom es realitzarà mitjançant unes votacions a partir de les propostes que arribin per part de tota la comunitat educativa.

Hi haurà dues voltes de votacions on hi votarà tota la comunitat educativa. A la 1a, s’hi podran votar tots els noms que compleixin amb les bases de la convocatòria.

D’aquesta 1a volta de votacions es seleccionaran els 5 noms més votats que seran els finalistes per la 2ª volta de votacions.

Finalment es publicarà el resultat de les votacions i es farà una celebració per presentar el nou nom de l’escola.

Presentació dels aspirants per la comissió Setmana del 28 de febrer al 3 de març de 2017
Constitució de la comissió Divendres 21 d’abril de 2017
Inici del procés Divendres 21 d’abril de 2017
Termini de presentació de propostes Setmana del 24 al 28 d’abril de 2017
Selecció de noms Divendres 28 d’abril de 2017
1ª volta de votacions Setmana del 8 al 13 de maig de 2017
Recompte de vots (1ª volta) Dilluns 15 de maig de 2017
Publicació del resultat de la 1ª volta de votacions Dilluns 15 de maig de 2017
2ª volta de votacions Setmana del 22 al 26 de maig de 2017
Recompte de vots (2ª volta) Dimecres 31 de maig de 2017
Publicació del resultat definitiu Dimecres 31 de maig de 2017
Festa de presentació del nou nom de l’escola Divendres 2 de juny de 2017

COMISSIÓ DE SELECCIÓ

Per tal de vetllar per tot aquest procés, es crearà una comissió que es reunirà els dies esmentats en horari de tarda (15h-16:30h).

Les funcions de la comissió seran:

1. Constitució de la comissió i lectura de les bases.
  2. Seleccionar d’entre tots els noms proposats, quins són els que s’ajusten a les bases i podran ser votats.
  3. Fer el recompte de vots de la 1ª i 2ª volta i publicar-ne els resultats.

La comissió la formaran diferents representants de la Comunitat educativa:

• 1 alumne de 5è i 1 alumne de 6è
  • 2 representants de les famílies