Recursos digitals

Tal i com us vam informar, el Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, va prendre la decisió de tancar tots els centres educatius des del 13 de març fins el 27 març, termini que ha estat ampliat fins l’11 d’abril.

Us recordem que és necessari que seguim les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus, podeu consultar la informació a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus i http://web.gencat.cat/ca/coronavirus/

Tot i que, hem compartit informacions i propostes d’activitats per l’alumnat mitjançant el correu electrònic, us deixem en aquest espai un ventall de recursos per si són del vostre interès. Recordeu que podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic de l’equip docent i del centre.

També us volem acompanyar compartint paraules del Pere Cardús i Puig en el seu llibre VALORS PURS.

L’esperança

La il·lusió de viure.

Omplim el nostre cor: de goig, de vida il·luminada, del despertar del dia dins la nit, de la flama més lluminosa i blanca, de l’amor de la vida.

ARTICLES I RECURSOS

Article del diari ARA: Com sobreviure al confinament en família?

Conte de CRIATURES del diari ARA per explicar el coronavirus als infants: La rosa contra el virus.

Article de l’hospital Sant Joan de Déu: ¿Cómo hablar del coronavirus a los niños?

Article de Cartoze.cat: 14 idees per acompanyar la lectura a casa.

Entrevista als Matins de Catalunya Ràdio amb la Mònica Terribas i la pedagoga i amiga Eva Bach, centrada a donar missatges positius als fills i filles.

Article de la Fundació Esplai mitjançant CRIATURES del diari ARA: 21 idees creatives (i educatives) per fer amb els nens i nenes a casa.

Revista en català per a nens i nenes a partir de 9 anys: Cavall fort.

Activitats de l’editorial Casals: Trotacamins (2n cicle d’educació infantil).

Blog de la Nati Bergadà: 80 recursos educatius per aprendre des de casa.

Portal educatiu del Departament d’Educació: Edu365.

Biblioteca d’activitats interactives de totes les àrees, adreçat a l’alumnat d’educació infantil i primària: Tiching.

Espai web de l’escola Diputació: La motxilla.

Recursos externs del Departament d’Educació: Jo em quedo a casa.

Diputació de Barcelona: Biblioteca virtual.

Biblioteca Infantil de la Diputació de Barcelona: Genius.

Contes del web de TV3: Una mà de contes.

Activitats d’experimentació: Manual de experimentos i també Dinamiks.

Assortit de vídeos d’experiments: Vídeos de ciència del Super 3.

Informatiu pensat per a nens d’entre 8 i 12 anys: Infok.

La web del Servei Meteorològic de Catalunya.

Visites molt interessants a tot un seguit de museus virtuals.

10 canals de youtube.

Una mica d’anglès amb FISH&CHIPS.

Canal amb activitats  i vídeo educatius: EducClan.

Receptes de la web Fundesplai: 15 receptes per cuinar en família, combatre el coronavirus i l’avorriment i 10 activitats per combatre el racisme i la xenofòbia.

També de la web Fundesplai: Activitats per a famílies.

Recursos diversos per la família: Un blog per pares i mares inquiets.

Contes curts: 100 millors contes de la literatura universal.

Propostes creatives: Encenent la imaginació.

Departament de cultura de la Generalitat de Catalunya: Agenda cultural.

Col·legi oficial de psicologia de Catalunya: Guia de gestió piscològica.