Papallona del Lledoner

Fa unes setmanes, alguns alumnes d’infantil van trobar al nostre pati una bonica eruga verda.

Vam decidir que ens la podríem quedar a la classe dels arbres, per poder cuidar-la. I, tot i que semblava poc probable, poder veure tot el procés de transformació.

Primer de tot vam investigar per descobrir quina eruga era. Amb la sospita que podia ser del Lledoner, del qual penjava d’un fil quan la van trobar.

I així va ser! Es tractava d’una Libythea celtis, la papallona del Lledoner.

Des de llavors, vam saber que necessitava fulles del Lledoner per alimentar-se. Durant dies li vam donar d’aquestes fulles amb unes gotetes d’aigua. També vam poder observar com la menjava, a través del microscopi! A més a més vam descobrir les seves característiques, i com eren de curiosos els seus ulls!

Per a la nostra sorpresa, i abans del que pensàvem (només 6 dies des que la vam trobar), en arribar un dilluns, vam descobrir que ja havia fet el capoll. Quina meravella!

La nostra orugueta va estar dins el capoll tan sols una setmana. Al dilluns següent, en arribar a la classe vam descobrir que s’estava preparant per sortir, ja que el capoll ja havia canviat de color. Durant el matí ens vam adonar que tot just acabava de sortir, va ser una alegria veure-la!

Ara tocava deixar-la en llibertat i que pogués sobreviure feliç. Tot l’alumnat d’infantil, ens vam reunir al pati de l’escola i després d’acomiadar-nos d’ella, la vam deixar anar, veient com aixecava el vol i s’anava al seu Lledoner…

Ha estat una experiència molt bonica!