Geologia de Castellví

El dia 5 de febrer, els i les alumnes de 5è i 6è van anar a fer una sortida per conèixer més la geologia del nostre entorn. Ens va acompanyar en Manel Fernandez què és geòleg, i a més a més, pare d’alumnes de l’escola.

Vam conèixer les èpoques geològiques en les que estàvem i havíem estat a Castellví de Rosanes i vam veure que hi han tres tipus de roques: la vermella (BUNTSAUDSTEIN) que estaven composes per gres i argila i contenia molt de ferro. Tot això ho vam trobar a peu de l’escola. Antigament, aquesta roca es feia servir per construir les cases del poble i provocava que els habitants de Castellví els coneguessin com a potes roges.

Cap a la Cadireta trobàvem  roques més dures i blanquinoses que són les roques calcàries (MUSCHELKALK). Al Taió i al Castell de Sant Jaume trobarem roques de pissarra.

El Manel també ens va explicar que al costat de l’escola tenim la falla de la Depressió Litoral que recorre la carretera que va des de Gelida fins a Martorell.

Podeu veure les fotos de la sortida aquí.