Les cúpules de Leonardo

Ahir a la tarda van venir a l’escola del Museu de les matemàtiques de Catalunya a fer-nos un taller que es deia “Les cúpules de Leonardo”.

L’alumnat va fer una construcció de dues cúpules, una per cada curs. Primer, ens van explicar com anar col·locant les peces i van observar el patró geomètics que s’anava formant: quadrat gran, quadrat petit.

Va ser una tasca col·lectiva en la que a més d’aplicar conceptes matemàtics de capacitat espaial, patrons geomètrics, raonament i abstracció, van haver de treballar en equip per construir i desplaçar les cúpules.

Podeu veure més fotos aquí: 1r i 2n.