MARIA ANTÒNIA CANALS

Il·lustre pedagoga i llicenciada en ciències exactes, nascuda a Barcelona el 1930.

Dirigeix el Gabinet de Materials i de Recerca per a la Matemàtica a l’Escola (Gamar), un espai de reflexió, experimentació i divulgació a l’entorn de l’ensenyança de les matemàtiques a l’escola.

CONNECTEM AMB LES MATES (ESPAI MARIA ANTÒNIA CANALS)

Aquest espai té com a finalitat adquirir habilitats i estima envers l’ampli món de les matemàtiques treballant conceptes i habilitats numèriques, operatòries, geomètriques, de mesura, lògica i d’anàlisi de la realitat a partir del joc. L’objectiu de les diferents activitats és assolir i ampliar coneixements a través de la descoberta, les connexions i la manipulació. Per fer el procés de les diferents propostes, es promouen múltiples vivències i situacions a partir dels diferents materials. Després cada alumne ha de ser capaç de resoldre els diferents reptes i recollir-los en un full de registre a partir d’unes instruccions prèvies.