ANGELA RUIZ (1895 -1975)

Va ser  mestra, escriptora i inventora nascuda a LLeó. Ha estat  precursora del llibre electrònic i ha rebut el reconeixementde la Societat Científica Informàtica d’Espanya (SCIE).

 

 

1r Trimestre

LEGO WEDO

En el taller de robòtica els alumnes de Cicle Mitjà realitzen tasques relacionades amb la resolució de problemes de la vida real o reflecteixen experiències de vida, mitjançant la utilització del material i del programa Lego. Els alumnes construeixen i programen els seus robots, seguint les instruccions que Lego els dóna, i els programen a través de blocs de programació perquè realitzin funcions concretes. Els robots poden detectar moviment, moure’s, fer sorolls o canviar de color durant el temps pel què se’ls hagi programat. Els nens experimenten amb totes aquestes funcions, o les alteren, i creen els seus propis robots. 

Aquesta activitat es fa en Anglès i els alumnes es distribueixen en petits grups de treball mixtes, a on han de compartir, organitzar-se i comunicar-se eficientment. 

 

LEGO MINDSTORM

Al taller de robòtica de CS els alumnes continuen experimentant amb la programació de robots i les seves funcions, com ara els motors, els sensors de moviment i color, els sons, els temps d’acció, etc. Aquest taller es realitza a través de la utilització de robots Lego amb un funcionament i disseny més complex que als anys anteriors.

Aquesta activitat es fa en anglès i els alumnes es distribueixen en petits grups de treball mixtes, a on han de compartir, organitzar-se i comunicar-se eficientment.

2n Trimestre

Lego WeDo

A l’espai Ángela Ruiz Robles mitjançant el taller de robòtica amb Lego WeDo 2.0, l’alumnat construeix i programa robots adequats al seu nivell d’aprenentatge.

Hi ha activitats en les quals els nens i les nenes han de seguir les pautes i indicacions donades i d’altres en les quals els alumnes han de muntar i programar els seus propis robots, fent servir les eines que van adquirint durant les sessions del taller. 

Durant les sessions de robòtica, es promou la col.laboraració en petits grups i la presa de decisions conjuntament, treballant l’observació i la posada d’idees en comú.