Enguany, l’Escola Lledoner forma part del programa PCMat, una iniciativa del Departament d’Educació destinada a impulsar la competència matemàtica als centres públics d’educació primària i instituts escola que es troben dins la franja mitjana de resultats en matemàtiques, segons l’informe de competències bàsiques del curs 2023-2024.
Aquest programa ofereix als centres participants recursos, acompanyament i espais de treball compartit per fomentar un aprenentatge significatiu i competencial de les matemàtiques.
Les principals actuacions que es duran a terme al nostre centre són:
-
Implementació de sis propostes didàctiques (dues per trimestre) relacionades amb el pensament computacional i les matemàtiques.
-
Acompanyament d’una persona mentora, que orientarà i donarà suport a l’equip docent.
-
Treball en xarxa amb altres centres de la mateixa zona per compartir experiències i bones pràctiques.
El programa tindrà una durada d’un curs escolar, del setembre de 2025 a l’agost de 2026, i durant tot aquest temps comptarem amb el suport del nostre mentor, Joan Lleonart Miró, que ens guiarà en el desenvolupament de les Situacions d’Aprenentatge (SdA) proposades pel Departament d’Educació.
🔗 Aquí us deixem un enllaç amb les diferents propostes que treballarà el nostre alumnat al llarg del curs.

