Entra en funcionament la xarxa social de Lanaspa

Benvolgudes famílies,

Davant l’actual situació d’aturada forçosa de les classes per la crisi del Coronavirus, la interacció entre els mestres i els alumnes s’ha perdut pràcticament.

Una manera de potenciar la interacció que tenim en aquests moments és fer ús de les xarxes socials. Ara bé, per llei no és possible fer ús de qualsevol xarxa social. El Departament d’Educació sí que ho fa possible mitjançant la xarxa social que ve incorporada en les pàgines webs “Nodes” (“Nodes” és el model de webs que ofereix el Departament d’Educació a les escoles des de fa ja uns anys).

La web de la nostra escola va ser configurada en “Nodes” ara fa una mica més d’un any.

En les actuals circumstàncies, creiem que la xarxa social incorporada en el Nodes pot ser una eina molt útil. Per aquest motiu s’ha configurat ara la web perquè funcioni la xarxa. I l’accés a ella està en la icona “xarxa social”, situada en la part superior de la portada de la web (veure la següent imatge):

Els alumnes i els mestres hi accediran, primer clicant en la icona “xarxa social” i després introduint cadascú la seva contrasenya.

La idea és que cada grup de Primària tingui el seu propi grup (“node”, a partir d’ara) dins d’aquesta xarxa. Allà, els alumnes i les mestres i els mestres que els donen classes podran fer les seves aportacions, bé en el “mur” del node, bé en el “fòrum” del node. La diferència entre el mur i el fòrum és que, en el fòrum, les aportacions dels alumnes han de girar entorn al tema que s’hagi proposat. Les aportacions poden ser per escrit només, o poden ser per escrit i adjuntant a més a més algun fitxer multimèdia (si es considerés convenient).

Els alumnes s’han de fer membres de la xarxa social de l’escola mitjançant una adreça de correu electrònic,. Necessitem que ens comuniqueu quina adreça de correu farà servir el vostre fill o la vostra filla, enviant-nos un correu a la següent adreça: ceiplanaspa@gmail.com. Posteriorment, els donarem d’alta com a membres de la xarxa.

Per a qualsevol dubte, suggeriment o informació, restem a la vostra disposició.

Molta salut i molts ànims.

CLAUSTRE DE MESTRES