Mediació literària

Per poder fer una bona mediació literària a l’escola ens ajuda la Madalena, la nostra bibliotecària. Si cliqueu al damunt de la imatge, podreu accedir directament al vídeo de presentació de la biblioteca.

Al centre sabem que tenir a la Madalena amb nosaltres i poder tenir una biblioteca amb una qualitat literària increïble és un tresor. Sabem que és un privilegi i, per tant, és un dels pilars fonamentals del nostre projecte de centre. Ella porta a terme les funcions de bibliotecària i, també, la proposta de mediació. Aquesta proposta és de treball directe amb els infants. En aquest article publicat a la pàgina web de l’ICE de la UAB: Aprendre a llegir i a escriure, es va fer una explicació d’aquest projecte: ENLLAÇ

A més a més, desenvolupa les següents tasques:

• Gestionar i mantenir el fons documental de la biblioteca escolar, que inclou l’adquisició, la catalogació i el manteniment dels materials:
        • Adquirir nous materials AMB CRITERI per a la biblioteca buscant sempre mantenir la col·lecció actualitzada i adequada a les necessitats de la comunitat educativa.
        • Organitzar i mantenir la col·lecció, realitzant tasques de neteja, reparació i conservació dels materials, per garantir la seva preservació.
        • Ajudar a desenvolupar les habilitats necessàries per cercar i utilitzar la informació de manera eficaç.
        • Col·laborar en la planificació i en la realització d’activitats culturals i educatives a la biblioteca, que puguin promoure el foment de la lectura i la cultura en general entre la comunitat educativa.
        • Assessorar els estudiants i als mestres en l’ús de la biblioteca, proporcionant-los orientació en la cerca d’informació.
        • Etiquetar i catalogar tot el fons documental al programa digital ePèrgam.
        • Actualitzar i gestionar el programa ePèrgam.
  • Planificar i implementar programes d’alfabetització informacional i activitats per promoure l’ús de la biblioteca per part dels infants –> la proposta esmentada anteriorment a l’enllaç
  • Coordinar amb els mestres per integrar els recursos de la biblioteca als projectes i a les activitats d’aula.
  • Assessorar i donar suport als estudiants, mestres i altres membres de la comunitat educativa en l’ús de la biblioteca i en la cerca d’informació.
  • Supervisar i capacitar el personal auxiliar de la biblioteca (comissió de famílies, voluntaris i voluntàries de 5è i de 6è, mestres)
  • Mantenir i actualitzar el catàleg de la biblioteca.
  • Mantenir la biblioteca en bon estat i vetllar per la seva seguretat.
  • Planificar i gestionar el pressupost de la biblioteca.
  • Establir i mantenir relacions amb altres biblioteques i institucions relacionades amb el món de la cultura i l’educació per promoure l’intercanvi de materials i experiències (Synusia, Bambú, Biblioteca Central, etc.)
  • Coordinar i promoure activitats de foment de la lectura i altres activitats culturals i educatives que puguin ser realitzades a la biblioteca escolar.
  • Realitzar tasques de catalogació i classificació dels materials de la biblioteca, utilitzant els sistemes establerts per a la catalogació de llibres i altres materials bibliogràfics.
  • Formar al professorat en el nou fons documental que hi ha a l’escola.

Entre moltes altres…