La nova biblioteca

La lectura volem que sigui un dels eixos més importants de l’escola i, per tal d’aconseguir-ho, al curs 2020-2021 vam iniciar la transformació de la nostra biblioteca.

En aquest vídeo que us presentem podreu veure les primeres passes:

Durant tot el curs hem seguit fent actuacions concretes, les voleu conèixer?

• Reunions de delegats/des mensualment per poder fer d’enllaç entre la comissió de famílies i tots els alumnes de l’escola. Aquesta actuació ens ha permès que tots els nens i nenes de l’escola hagin pogut pensar en la biblioteca que desitgem. Mireu quines idees més bones han sorgit!! ⬇

• Treball col·laboratiu a les aules ➡ tots els nens i nenes han pensat en l’espai de biblioteca i, mitjançant un document Canva, s’han fet el recull de propostes i d’observacions. El podeu veure aquí
  • Reunió de les dues comissions (família i mestres) per prendre decisions conjuntes. La comissió de famílies i escola està més viva que mai, ja que hi ha un grup de mares i pares que creuen en el projecte i l’impulsen conjuntament amb l’escola. Mitjançant una enquesta que vam enviar a les famílies, van sorgir moltes noves col·laboracions per ajudar a fer moltes petites actuacions: buscar pressupostos, dissenyar l’espai, endreçar i catalogar nous llibres, etc.

• Trobades amb les famílies per millorar conjuntament l’espai físic de la biblioteca. Aquestes famílies de Lanaspa són la canya! Vam fer una crida per venir un dissabte al matí i amb l’ajuda de tothom, vam poder enllestir ràpidament els nostres objectius. Gràcies a tothom!

• Treball constant de la comissió de la biblioteca a l’escola. Els mestres que formen part de la comissió de la biblioteca s’han esforçat moltíssim per aconseguir impulsar tot el projecte i portar a terme les actuacions previstes. Es troben setmanalment una hora i mitja i tenen moltíssima il·lusió!!!!

• Persones de pràctiques a l’escola que ens ajuden a analitzar activitats i fer propostes de millores, entre d’altres. L’escola acollim cada any alumnes de pràctiques de la universitat i, per suposat, la nostra escola està oberta i compromesa amb aquesta tasca.
  • Implicació del claustre: tenim clar que el projecte no seria possible sense la motivació i l’entusiasme del nostre equip de mestres. Per aquest motiu, es promouran sessions per involuclar, assessorar i acompanyar als nostres infants. Aquest curs hem fet sessions de valoració de les diferents activitats que hem fet per pensar si les volem seguir mantenint o no el curs vinent.

• Xarxa: com heu pogut veure al vídeo, la xarxa de col·laboració que hem establert aquest curs ha estat totalment fonamental per poder impulsar el projecte. Gràcies a tothom per acompanyar-nos i fer-nos el camí més planer.

• Formació de l’equip de mestres en l’ús del programa ePèrgam: un equip de mestres ha realitzat de manera voluntària el curs de la formació ePèrgam per saber com funciona aquesta aplicació i, d’aquesta manera, poder fer una bona catalogació dels nostres llibres.

T’agradaria formar part d’aquesta transformació? Escriu un correu electrònic a la direcció de l’escola i t’informaran de quina pot ser la teva participació! 💪

Tota l’ajuda és benvinguda!

📋 Vols saber quines activitats estem fent a l’escola?

• Mira el següent apartat 👀