Música

A l’escola li donem molt valor al fet d’estudiar música d’una manera molt vivencial ja que creiem que  ofereix diversos beneficis importants per al desenvolupament integral dels infants. algunes de les raons que ens porten a fer-ho d’aquesta manera són:

1. Desenvolupament cognitiu: L’aprenentatge de la música implica la comprensió de conceptes abstractes com ritme, melodia i harmonia. Aquesta experiència millora les habilitats cognitives, com la concentració, la memòria i la resolució de problemes.
  2. Desenvolupament de les habilitats motrius: Tocar instruments musicals o ballar requereix coordinació entre les mans, els dits, els peus i altres parts del cos. Aquesta coordinació millora les habilitats motrius fines i gruixudes dels infants.
  3. Expressió emocional: La música permet als infants expressar les seves emocions de manera creativa. Jugar amb diferents ritmes i melodies els ajuda a comunicar-se de manera no verbal i a desenvolupar la seva pròpia expressió artística.
  4. Fomenta la socialització: La música és sovint una activitat col·laborativa. Cantar en grup, tocar en una banda o ballar en una coreografia requereix treball en equip i fomenta la creació de vincles socials positius.
  5. Coneixement cultural: Estudiar música també implica explorar diferents estils musicals i tradicions culturals. Això pot enriquir el coneixement dels infants sobre la diversitat cultural i els ajuda a apreciar les formes d’expressió artística d’altres comunitats.
  6. Millora la concentració i l’atenció: L’aprenentatge musical requereix concentració i disciplina. Aquesta pràctica regular millora les habilitats dels infants per mantenir l’atenció i seguir instruccions detallades.
  7. Fomenta la creativitat: La música estimula la creativitat i la imaginació dels infants. La composició, improvisació i interpretació permeten als nens i nenes expressar-se de manera única i desenvolupar la seva pròpia veu artística.
  8. Connecta amb altres àrees d’aprenentatge: L’estudi de la música pot tenir beneficis transversals, connectant-se amb altres matèries com matemàtiques (a través del ritme), ciències (entenent les propietats del so) i llengua (mitjançant la interpretació de lletres i poesia musical).
  9. Desenvolupament de l’oïda musical: L’exposició regular a la música millora la capacitat d’escoltar i comprendre diferents elements musicals, desenvolupant així una oïda musical més aguda.
  10. Fomenta una actitud positiva cap a l’aprenentatge: L’aprenentatge de la música és una activitat plaent que pot fomentar una actitud positiva cap a l’aprenentatge en general. Pot generar interès i motivació, contribuint al benestar emocional dels estudiants.

Per tot això que exposem, intentem que a Lanaspa, els infants visquin la música i tinguin l’oportunitat de participar en espectacles, cantates i muntatges de qualitat, com poden ser “La Clika”, la Cantània, “La veu de la terra”, el “Musical participatiu” entre d’altres, que puguin ser espectadors i crítics de diferents concerts i espectacles artístics en directe per així anar creant la seva pròpia personalitat artística i perfilant els seus gustos musicals.

A l’aula disposem de molts instruments per tal que els infants puguin experimentar amb el so i gaudir de la interpretació col·lectiva. Iniciem l’estudi de la flauta dolça a partir de tercer de primària i de l’ukulele a partir de quart. També oferim l’oportunitat de fer algunes sessions de guitarra als infants de cinquè i sisè de manera voluntària.

LA MÚSICA S’APRÈN FENT MÚSICA!