Festivitats i celebracions

A l’escola, creiem que les festivitats són una oportunitat perfecta per a celebrar les diferents cultures i valors que ens envolten. A través d’aquestes celebracions, els nostres alumnes aprenen a respectar i valorar les diferències, alhora que celebren les coses que ens uneixen com a comunitat.

Ens satisfà el fet de poder oferir una gran varietat d’activitats relacionades amb les festivitats al llarg del curs, com ara tallers, jocs, música i altres activitats educatives i divertides. A més a més, també comptem amb la col·laboració de les famílies, que sempre ens ajuden a organitzar i fer que les festivitats siguin un èxit.

Com bé sabeu, a l’escola tenim una sèrie de festivitats que són l’eix de les nostres celebracions i que ens permeten aprofundir en els valors que volem transmetre als nostres alumnes. Avui, us volem parlar d’algunes de les festivitats més destacades que celebrem a l’escola.

• La Castanyada i Halloween: A finals d’octubre celebrem a l’escola la Castanyada i Halloween, una festivitat que ens permet treballar els costums i tradicions d’aquestes dates tan assenyalades. Durant aquesta setmana, els alumnes poden portar disfresses, fer manualitats relacionades amb la festivitat i gaudir d’un bon berenar amb panellets i castanyes.
  • Dia internacional de la discapacitat: El 3 de desembre celebrem el Dia Internacional de la Discapacitat. Aquesta festivitat ens ajuda a reflexionar sobre la importància de la inclusió i la igualtat de drets per a totes les persones, independentment de les seves capacitats. Durant aquesta jornada, realitzem diferents activitats que ens permeten comprendre i respectar les diferències.
  • Concert de Nadal: Com cada any, celebrem el Nadal amb un concert que ens ofereixen els nostres alumnes. Durant aquesta celebració, els alumnes posen en pràctica tot el que han après durant l’any en les classes de música i, al mateix temps, ens obsequien amb una vetllada màgica i emotiva que ens ajuda a entrar en l’esperit nadalenc.
  • Dia de la Pau: El 30 de gener celebrem el Dia de la Pau, una festivitat que ens recorda la importància de la convivència pacífica i del diàleg com a forma de resolució de conflictes. A l’escola, realitzem activitats perquè els alumnes reflexionin sobre la pau i el respecte mutu, i també participem en diferents iniciatives a nivell local i internacional.
  • Dijous Gras i Carnestoltes: Durant la setmana de Dijous Gras i Carnestoltes, els alumnes poden portar disfresses a l’escola i gaudir de diferents activitats lúdiques que els permeten divertir-se i experimentar llibertat creativa.
  • Dia de la dona: El 8 de març celebrem el Dia de la Dona, una jornada que ens ajuda a reflexionar sobre la igualtat de gènere i la importància de lluitar contra la discriminació i la violència masclista.
  • Dia de l’autisme: També commemorem el Dia Internacional de les Persones amb Autisme, una jornada que ens ajuda a sensibilitzar-nos sobre aquesta realitat i a promoure la inclusió de les persones amb trastorns de l’espectre autista a través d’una activitat conjunta amb l’escola Crespinell, o xerrada.
  • Festa cultural de l’escola: A finals del segon trimestre, l’escola celebra tres dies de setmana cultural. En aquests dies, proposem una serie de tallers internivells per comunitats, sortides de tot el dia, xerrades i espectacles pel gaudi dels nostres infants.
  • Sant Jordi: és una festa emblemàtica a Catalunya que es celebra cada 23 d’abril. És una diada que simbolitza la cultura i l’amor per les lletres, les roses i la convivència pacífica entre les persones. A l’escola, celebrem Sant Jordi amb activitats culturals, com ara contes, poesia, dansa i teatre, per tal de fomentar el gust per la lectura i l’escriptura entre els nostres alumnes.
  • El Dia Mundial del Medi Ambient: és una data que se celebra cada 5 de juny i que té com a objectiu conscienciar la població mundial sobre la necessitat de preservar el nostre planeta i el seu ecosistema. A l’escola, dediquem aquesta jornada a la realització d’activitats i tallers relacionats amb la sostenibilitat i el reciclatge, per tal de promoure el respecte i la cura del nostre entorn.
  • L’últim dia del curs: és una jornada especial per a tota la comunitat escolar. És el moment de fer balanç del curs i acomiadar-se dels companys i professores que han format part de la nostra vida durant l’any. A l’escola, celebrem aquesta festa amb activitats lúdiques i esportives, música i dansa, i amb una emotiva cerimònia de graduació per als alumnes de l’etapa d’Educació Infantil i de Primària.

Per tots aquests motius, a l’escola donem una gran importància a la celebració de festivitats i jornades per tal de fomentar la cultura, la sostenibilitat i el valor de la convivència. Esperem que aquestes activitats contribueixin a formar persones compromeses i solidàries amb el nostre entorn i amb la societat en general.