4t-Taller de percussió africana

Aquest mes de gener ha vingut un músic que en sap molt de la música i la dansa a l’Àfrica i ha compartit amb nosaltres una mica de tot aquest coneixement. També hem pogut veure i escoltar alguns dels instruments típics i per últim ens ha ajudat a interpretar entre tots un ritme de l’Àfrica ben divertit. Després de repetir i repetir  hem sonat junts força bé!

2n_ Museu de les matemàtiques

Les classes de 2n A i 2n B hem visitat el museu de les matemàtiques on ens han ofert diferents reptes molt interessants.

A través del joc en grup, la manipulació i l’enginy, hem anat posant solució a cada un d’ells.

Ens ha agradat molt l’experiència!!

 

 

Dissecció de pulmons

Els nens i les nenes de 5è, aprofitant que estem estudiant com funciona l’aparell respiratori a l’àrea de Medi, hem fet la dissecció d’uns pulmons de xai.

Els grups de treball han identificat cada part dels pulmons: tràquea, bronquis, bronquíols i, fins i tot, alvèols!

Cada grup disposava d’una safata amb els estris necessaris (pinces, tisores, cutter, canyetes, guants de làtex…) per poder fer la dissecció.

Hem bufat amb un tub de plàstic i hem vist com els pulmons s’inflen d’aire en inspirar, i es buiden en expirar.

A més a més, havien de seguir una sèrie de passos:

– Tallar la tràquea amb les tisores.

-Tallar un lòbul.

– Identificar els bronquis

– Es podien veure els bronquíols?

– On es trobarien els alvèols?

– Tallar un tros de pulmó i posar-lo en un got ple d’aigua. Què passa?

Ha estat un experiment fantàstic que ben segur mai oblidarem!

A continuació, us deixem un recull de fotografies i algun vídeo d’aquesta sessió.

Cicle inicial- Espais.

Seguim amb els espais de divendres tarda al Cicle inical!!
Els nostres infants esperen amb entusiasme que arribi el dia de poder compartir amb els seus companys i companyes moments de noves experiències i aprenentatges.
Llegeix més»

Padrins lectors

Tot va començar el passat mes d’octubre, quan nosaltres, els nens i nenes de 6è, vam anar a la classe de 3r a la tarda, i vam ajuntar-nos amb els nostres fillols. 

Vam fer 2 grups, un va anar a la biblioteca a llegir amb els seus fillols, i l’altre es va quedar parlant per conèixer-se. Després vam fer canvi.

Passat aquell dia, un dimecres al mes, anem els dos grups a la biblioteca amb els nostres fillols a llegir.

Cadascú tenim el nostre carnet de lectura, on apuntem els llibres que ens hem llegit junts. 

Escrit per: Ariadna, Valeria Rodríguez, Mohamed

ELS ESPAIS DE JOC

Els divendres a la tarda l’espai d’infantil es transforma per donar lloc a un entorn de joc obert i amb múltiples propostes. Els infants d’I3, I4 i I5 circulen lliurement per les aules, passadissos i vestíbuls amb la finalitat de potenciar el joc entre infants de diferents edats. Entre les propostes hi troben jocs de taula, trencaclosques, jocs de grans dimensions, joc simbòlic, circuits o proposta de dits fins. La trobada s’inicia amb una gran rotllana de benvinguda i dona pas al joc, a les relacions i al moviment.

 

Visita de l’escriptor Joan Portell

Aquesta setmana hem tingut l’honor de rebre la visita de l’escriptor Joan Portell. Era una visita molt esperada ja que aquest Nadal ens hem llegit un dels seus llibres! Amb l’escriptor al davant hem pogut resoldre alguns dubtes que teníem sobre la història i sobre el procés mateix d’escriptura d’un llibre. I qui sap! Potser després de l’experiència surt algun futur escriptor!


Berenars “comunitaris”

El dia que vam començar el tema de les comunitats autònomes d’Espanya la Neus ens va posar a la PDI una imatge del mapa d’Espanya, amb les comunitats marcades amb una ratlla. 

Després, la Neus ens va proposar fer un “joc”, que consistia a dir una curiositat de les diferents comunitats autònomes. Quan va dir Galícia, jo vaig contestar: “el pop a la gallega!”.

A partir d’aquí se’ns va ocórrer fer uns berenars amb els menjars típics de cada comunitat autònoma, i ja hem fet el primer.

Continuarà…

Text escrit pel Jordi