L’escola Joan Llongueras entra al Consell d’Infants de Badalona

El Consell dels Infants de Badalona (CIB) és un òrgan de participació on els infants, de 10 a 12 anys de les escoles, dels esplais i d’altres centres educatius de la ciutat dialoguen, debaten, es comprometen, elaboren propostes i fan sentir la seva veu. El CIB és un instrument educatiu que fomenta el diàleg, la interrelació entre infants de tota la ciutat, la corresponsabilitat, la participació significativa i la qualitat de la democràcia. Gràcies a les representació de dos alumnes de sisè, engunay tindrem veu i vot al Consell.

El CIB es va crear l’any 2004 i des de llavors ha anat desenvolupant activitats diverses i ha treballat  obre diferents temes: igualtat d’oportunitats, neteja, verd urbà, ús de parcs i places, civisme, pobresa, diversitat funcional, bullying, etc.
EL CIB és un espai de participació que vol donar resposta a principis i normes inclosos a la Declaració  els Drets de l’Infant (ONU, 1959); la Constitució espanyola (1978); la Convenció sobre els Drets de l’Infant (ONU, 1989); la Carta de Ciutats Educadores (1990 i 2004); les Normes reguladores de la  articipació ciutadana de l’Ajuntament de Badalona (2001); la Llei municipal i de règim local de Catalunya (2003); el Reglament del Consell dels Infants de Badalona (2004); l’Estatut d’Autonomia de Catalunya (2006); el Reglament orgànic municipal (2009); la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència (2010); i el Pacte per a la Infància a Catalunya (2013).
El CIB forma part de la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) i del Consell Nacional dels  nfants i els Adolescents de Catalunya (CNIAC).
El CIB està vinculat, també, a la Xarxa de municipis amb consells d’infants, que promou la Diputació de Barcelona.

Com funciona?
EL CIB està format per representants, de 10 a 12 anys, de les escoles, esplais, agrupaments i centres socioeducatius d’infants de la ciutat, que volen participar-hi.
El CIB funciona a través de trobades i d’un Plenari format per:
-Dos representants de cada centre educatiu.
-L’alcalde/essa.
-El/la regidor/a d’Educació.
-Un/a tècnic/a municipal.
Cada centre estableix els mecanismes d’elecció democràtica dels seus representants, que es
renoven cada dos anys. El Plenari elabora i aprova, cada curs, el Pla d’acció del CIB que inclou la  promoció d’activitats obertes, també, a tots els infants i centres de la ciutat.
Per donar suport al CIB existeix, també, una comissió de coordinació formada per el/la mestre/a o responsable de cada centre i el/la tècnic/a d’Educació de l’Ajuntament, responsable de la secretaria tècnica del consell.