D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, el projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre.
El Centre Joan Llongueras entén l’educació com un procés global on els diferents continguts i procediments, són intercanviables i útils per a resoldre diferents situacions o reptes que es poden presentar en l’àmbit escolar i en l’entorn on es desenvolupin. La organització de les activitats d’aprenentatge ha d’estar d’acord amb aquesta filosofia.
La organització del treball a l’escola ha de tenir present el currículum, el moment maduratiu de l’alumne i els espais disponibles i crear entorns i situacions d’aprenentatge que permetin el desenvolupament de les capacitats i habilitats dels nens i nenes, que tingui present la seva diversitat i que parteixi dels seus interessos i motivacions en els diferents contextos educatius.
La organització de les activitats de l’alumnat també ha de facilitar la relació entre l’alumnat de diferents edats i diferents motivacions. Aquesta organització, que ha de ser oberta i flexible, s’ha de reflectir en els horaris que han de ser entenedors pels alumnes i les seves famílies.
En base als aquests objectius generals del nostre projecte educatiu, formulem els criteris pedagògics que regeixen i orienten la nostra activitat professional, dins de dos àmbits d’actuació: el pedagògic i el de la convivència.
Àmbit pedagògic
- Treball per projectes
- Agrupaments variables i treball cooperatiu
- Pla TAC
- Biblioteca escolar
- Festes d’ escola
- Castanyada, Santa Cecília, Nadal, Dia de la Pau, Carnaval, Sant Jordi, Festes de maig i final de curs.
- Projecte de reutilització i socialització de llibres
- Setmana cultural
- Assignatures en anglès: arts & crafts i anglès
- Setmana Cultural
- Competència digital
- Ambients
- Capses d’aprenentatge
Àmbit de convivència
- Pla d’acció tutorial
- Pla de participació i cooperació de l’alumnat
- Pla d’adaptació de l’alumnat
- Relació amb les famílies
- Mediació escolar.