L‘ apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura a alumnes d’EI-5 i, amb una continuïtat de dos cursos, l’alumnat de sisè fa apadrinament a alumnes de primer de primària .
Un dels grans objectius és cooperar amb el seu fillol o fillola durant el seu aprenentatge de la lectura; fent-li de model lector, ajudant amb les paraules de més dificultat, preguntant-li sobre el que hem vist o llegit, aclarint els seus dubtes, donant exemple amb el seu comportament, afavorint un clima propici per a la lectura.
És un dels moments més esperats de la setmana per a tot l’alumnat que hi participa. A part de la millora de l’aprenentatge en la lectura, aquesta activitat ens ajuda a assolir tots aquells objectius que ens proposem per a la millora de la convivència.
Objectius generals de l’activitat
- Donar un valor afegit a la lectura, perquè va acompanyada d’una relació personal.
- Afavorir l’educació en el respecte com a persones entre companys i companyes de diferents edats.
- Millorar la capacitat lectora dels alumnes.
- Aplicar estratègies d’aprenentatge cooperatiu.
- Guiar l’activitat lectora d’un alumne més expert (cicle superior), a alumnes de cicle inicial.
- Establir relacions de coneixement mutu entre alumnes.
- Acceptar la diversitat.
- Motivar el gust per la lectura.
- Crear lligams afectius entre l’alumnat.
- Fer créixer l’autoestima, prenent consciència que poden ajudar els altres.
- Reviure la seva pròpia estada als cicles inferiors.
- Recordar el que han deixat enrere i, en definitiva, fer-los sentir grans.