Escacs

Al Joan Llongueras participem del projecte “Escacs a l’Escola”.

La introducció dels escacs en el sistema educatiu dins l’horari escolar des de primer de primària pretén aconseguir l’ús dels escacs com una eina educativa. Els escacs contribueixen a exercitar la memòria visual, aprendre a prendre decisions, aprendre dels propis errors, millorar les habilitats lectores i lingüístiques, treballar la capacitat de concentració, creativitat i orientació espacial, potenciar la convivència, treballar textos escrits, treballar conceptes matemàtics…

El lema del projecte és “observo, penso, jugo”, és a dir, primer observem i ensenyem a observar, després pensem i ensenyem a pensar, és a dir, què volem fer, què podem fer i com ho podem fer, i a la fi, juguem, és a dir, ho fem i ho fem nosaltres, ho fas tu.

escacs2

Declaració del Parlament de Catalunya i del Parlament Europeu

El Parlament de Catalunya, el juliol de 2010, va declarar els escacs d’utilitat pública i n’insta al Govern a difondre’l, sobretot en l’àmbit educatiu, lúdic i de la salut.

Posteriorment, el juliol de 2012, el Parlament Europeu va fer pública una declaració instant els diferents estats membres a introduir el programa Escacs a l’escola en els seus sistemes educatius.