Projectes sobre el reciclatge a Cicle Inicial

Durant el primer trimestre els i les alumnes del Cicle Inicial van estar treballant un projecte sobre el reciclatge.

Els infants de primer van enfocar el seu treball en la millora de la recollida dels residus a l’escola, ja que es van adonar que no hi havia suficients contenidors per poder fer una recollida selectiva dels residus que es generaven a l’hora de l’esmorzar, a més d’altres que es generaven al llarg del dia.

Després d’aprendre quins tipus de contenidors hi ha, i què es recull a cada un d’ells, els infants van escriure una carta a la direcció de l’escola proposant millores al respecte. Al final, ho van aconseguir, i els contenidors ja els tenim!! Mireu el vídeo resum de tot el treball realitzat. (Cliqueu a la imatge)

En canvi, els infants de segon, tot i començar a treballar també sobre la millora de la recollida dels residus generats a l’hora de l’esmorzar, es van adonar que una manera de no generar tants residus era reduir-los fent servir més carmanyoles o bocanrols per portar els nostres esmorzars, ja que quan els i les alumnes comencen l’escola a P3, fan servir molt bé les carmanyoles o els bocanrols, però a mida que van creixent i arriben a cursos superiors, aquestes comencen a desaparèixer i a substituir-se per papers d’alumini o plàstic. Al final van realitzar un vídeo de rimes per conscienciar no només que hem de reduir els residus, sinó també del que podíem fer amb els residus que generàvem, per millorar aquesta recollida. També van realitzar uns bocanrols amb el lema: “Bocanrolitza’t amb el Peramàs!”. Mireu, mireu… (Cliqueu a la imatge)