I5. Escriptura. 1r trimestre.

El treball de l’escriptura a educació infantil és essencial no només per al desenvolupament acadèmic dels infants, sinó també per al seu creixement personal i social. Fomentar aquestes habilitats des de petits contribueix a formar individus segurs, creatius i capaços de comunicar-se eficaçment en el futur.

Per això des de I5 continuem amb aquest treball més sistemàtic  amb objectiu fomentar l’interès i la motivació dels nostres infants envers la lectura i l’escriptura a través de diferents activitats dinàmiques i creatives. Concretament a través de diferents racons on oferim varietat de propostes amb diferents nivells per tal de poder arribar a tots els infants.

A continuació, compartirem una selecció de fotografies que mostren els nostres alumnes immersos en aquestes activitats d’aprenentatge. Esperem que aquestes imatges transmetin la il·lusió i l’entusiasme que els nostres nens i nenes posen en el seu procés lectoescriptor.

I5. Habilitats visuals i matemàtiques. 1r trimestre.

El desenvolupament de les habilitats visuals és fonamental en l’etapa d’infantil, ja que aquestes habilitats influeixen directament en el procés lector. Aquestes ens permeten: millorar la coordinació ocular, el desenvolupament de la memòria visual, estimular la percepció visual, millorar l’atenció i concentració…

Com també n’és d’important el treball de les matemàtiques pel desenvolupament cognitiu i emocional, per: el desenvolupament del pensament lògic, el coneixement dels nombres i quantitats, el foment de la creativitat, la resolució de problemes, la connexió amb moments de la vida quotidiana…

Per això durant aquest primer trimestre els infants d’I5 hem treballat aquests dos grans blocs alhora en diferents racons i barrejats amb els altres companys d’I5. Aquesta manera ens ha permès treballar amb grups reduïts i poder acompanyar a tots els infants en el seu nivell d’aprenentatge d’una manera lúdica i distesa, a partir de l’observació, manipulació i jocs.

A continuació podreu veure una mostra dels diferents racons i propostes que hem estat fent per anar refrescant, consolidant i aprenents nous coneixements matemàtics:

Santa Cecília 2024

Avui els alumnes de Primària de la nostra escola hem realitzat dos concerts per celebrar el dia de la música.

Han estat un total de 10 actuacions on hi ha hagut una gran varietat d’instruments, des de la pròpia veu a cordes, percussió i vents, mostrant un gran nivell musical i molta creativitat.

A continuació us deixem algunes de les fotografies de les actuacions i aviat publicarem un vídeo resum, estigueu atents i atentes a les publicacions!!

I5. Habilitats motrius. 1r trimestre

A l’etapa d’educació infantil, treballar la motricitat fina és molt important, ja que potencia habilitats manuals necessàries per a l’escriptura, especialment la pinça.

A I5, sobretot gaudint de les activitats de motricitat fina, millorem la prensió per fer la pinça correctament i potenciem la capacitat d’aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma, amb l’objectiu de potenciar la coordinació òculo-manual i la motricitat fina, desenvolupar el control viso-motriu, afavorir els moviments bimanuals i treballar la precisió, la força, la tonicitat i la pressió realitzades amb les mans i els dits.

Tot seguit podeu fer-vos una petita idea de com en les nostres sessions de motricitat fina.

ARA PARLO JO! 22/11/24

HOLA FAMÍLIES!

Aquesta setmana hem fet l’última actuació de l’APJ del trimestre. Els nens i nenes de 3rA han explicat curiositats del sistema solar i han cantat una cançó dels planetes.

Els nens i nenes de 3rB han explicat la sortida que vam fer a Can Miqueló.

S’ho han passat molt bé!

 

ARA PARLO JO DEL 15 DE NOVEMBRE

Hola famílies, nens i nenes de l’escola Guerau de Liost,

aquest divendres 15 de novembre ens ha tocat preparar l’Ara Parlo Jo.

En aquesta ocasió, els nens i nenes de 2n han fet coses ben diverses. El grup de 2n A ha representat una petita obra de teatre del conte de La Bruja Rechinadientes, treballat prèviament a l’aula.

Els nens i nenes de 2n B han recitat el Poema de la tardor, i ho han acompanyat d’una coreografia amb fulles.

Ho han fet d’allò més bé, i el més important, han gaudit molt els dies que ho hem anat preparant.

2nA

2nB

Esperem que us agradi!

I5. Plàstica. 1r trimestre.

Les girafes i els cangurs ens ho passem molt bé fent plàstica!

Durant aquest primer trimestre hem fet vàries propostes amb diferents materials i diferents tècniques: dibuix al natural, dibuix lliure amb ceres, mandales, grafisme creatiu, hem pintant amb les mans i els colors de la tardor…

Ens relaxen força aquestes propostes i estem molt concentrats.

Si feu clic a la següent imatge podreu veure diferents moments d’aquest primer trimestre.

I5A

I5B

Sortida: Construïm cabanes al Xaragall.

Avui, dijous 14 de nivembre, els infants d’I5 hem fet la primera sortida del curs.

Hem anat al Xaragall on hem fet l’activitat de “Construcció de cabanes”, una activitat vivencial on hem realitzat una passejada pel bosc de Llinars del Vallès i amb els diferents elements de l’entorn hem pogut construir diferents cabanes entre tots.
També hem anat a veure els animals que tenen.

Ens ho hem passat d’allò més bé!

Mireu les fotografies.