LA ZEBRA CAMILA

Al matí, ens van explicar un conte encadenat que es titula : “La zebra Camila”. En el desenvolupament del mateix, els infants van aprendre alguns valors com: ajuda, generositat, empatia, compassió i solidaritat. La protagonista se sent culpable per allò que li ha passat i al final té un final feliç. Els nens/es van gaudir molt de com ho van explicar. Després van pintar un dibuix del conte. Aquesta activitat correspon al taller de pau i solidaritat.

ENTRADA RELAXADA

Avui he canviat les propostes de l’entrada relaxada i us volia compartir les de la darrera setmana. Van enfilar per treballar la pinça, experimentat amb neu, treballat el pes amb la balança, fent hipòtesis i comprovacions. Han creat i jugat amb el minimon del pol nord, han fet creacions artistiques, treballat vocabulari d’hivern i els seus colors.

PAÏSOS DEL MÓN

El 25 de febrer de 15:15 h a 16:20 h celebrarem la festa de carnaval que estarà oberta a les famílies. El tema escollit és “PAÏSOS DEL MÓN”, en consonància amb les setmanes culturals que celebrarem posteriorment. La nostra classe  6è A ha decidit treballar XINA i han estat aquesta setmana buscant idees per la seva disfressa.

El tipus de disfressa escollit està relacionat amb el vestuari típic del país, del qual adjuntem en aquest missatge els exemples orientatius preferits de la classe. Tot i això teniu certa llibertat creativa respectant el tema.

Podeu consultar també la carpeta amb altres exemples que els vostres fills/es han trobat per si us pot servir d’inspiració i restem a la vostra disposició per atendre qualsevol consulta.

COMPARTIM PARAULES BONIQUES

A partir de la visualització del conte “La col·leccionista de paraules”, els infants d’EI3 han dialogat i exposat la importància de compartir paraules boniques i afectuoses amb les persones que estimem i convisquem. Finalment, han realitzat un mural ple de paraules precioses i tendres que han volgut mostrar a tota l’escola!

TALLER DE LES AUS MIGRATÒRIES

Els nens i les nenes de 1r gaudeixen d’un taller sobre les aus migratòries. En aquest taller han imaginat que són com les aus migratòries, uns infants que viatgen d’un lloc a un altre i de cada lloc s’emporten un record especial i únic. Després, han creat el seu propi record del taller, unes pedres molt especials i úniques que han realitzat amb molta estima!

 

LA BÚSTIA D’EN GARIGOT

Hola famílies!

Aquest curs el nostre drac, en Garigot, ens ha enviat vàries cartes i vídeos. 

A la darrera carta ens va informar que al vestíbul de l’escola ha posat una bústia: “LA BÚSTIA D’EN GARIGOT”, on podem desar els nostres desitjos, suggeriments per fer una escola més bonica, fer-li un dibuix, … 

Una  bústia per comunicar-nos amb ell! 

En Garigot vol escoltar als seus nens i nenes, i estarà encantat de què els hi doneu un cop de mà!

PARAULES BONIQUES

Us compartim el mural conjunt que hem fet tots els nens i nenes d’infantil a partir del conte ” La coleccionista de palabras” que us he compartit abans. Hem pensat paraules boniques per compartir i regalar!

LA PAU

Hem celebrat el dia de la pau i cada classe ha fet una frase que la representi. Tanmateix s’ha explicat el conte: “La col•leccionista de paraules” i els nens/es han fet paraules boniques per enganxar-les en el mural compartit d’infantil
A més a més, l’activitat de mobilitat segura que teníem programada per avui l’hem ajornat pel març. D’aquesta manera la podran gaudir més infants. Ja us avisarem de la nova data.

MURS

Hem fet a les dues classes de sisè el taller “Murs”, una col·laboració entre l’Àrea de Pau, Solidaritat i Cooperació de l’Ajuntament de Castelldefels I Ombú Acció.

Hem parlat de les diverses situacions històriques i actuals d’injustícia i desigualtat en que un poble es veu atrapat per murs visibles sense poder sortir del seu territori, no veure als seus familiars i no poder trobar oportunitats de futur. I també hem parlat dels murs invisibles que crea el mar, la distància i el rebuig dels països que dificulten els drets i les esperances d’aquestes persones.

Hem pintat el nostre propi mur posant-nos en el lloc d’aquestes persones i les seves reivindicacions de llibertat i una millor vida.