CONNECTEM, és un projecte psicomotor, preventiu, estimulatiu i multisensorial. És una sinergia de diferents metodologies basades en el moviment i en els darrers estudis i investigacions de neurociències i neuroeducació.
Ajuda a construir de forma progressiva i ordenada els requisits essencials per a triomfar a l’escola. Contribueix a reorganitzar i madurar el sistema nerviós, reforçant etapes anteriors, amb moviments naturals i senzills. Construint uns bons fonaments, essencials per a l’adquisició d’aprenentatges. Estimulant el cos, la ment, la veu i els sentiments.
Un projecte on es pretén ajudar, prevenir i reduir el nombre d’infants que tenen dificultats d’aprenentatge, de desenvolupament i de comportament.
Lletra cançó
La lletra de la cançó és el resum de l’essència d’aquest projecte. Cançó Connectem Convidem a escoltar la cançó. Base Instrumental “Connectem” del Club Super 3. Lletra: Susana Román. Col·laboració, gravació i arreglos: Xavi Oller i Ana Belén Fusté. Solista: Tamara Urena. Cor: (alumnes 6è 2022-23: Toni, Max, Santi, Olivia, Vera, Noa J, Naia, Hugo, Martina, Jose, Marcos Bruno, Laura, Laia, Noa, Leo, Ciro, Eric, Sofia, Anwar) i June i Flora. |
Connectem, ofereix a l’alumnat situacions d’aprenentatge on puguin reorganitzar i madurar aquestes estructures essencials per l’adquisició d’aprenentatges. El cervell s’estimula i s’alimenta a través del cos i el moviment, creant les connexions cerebrals més curtes i ràpides.
Un espai d’experimentació, d’investigació activa i vivencial on els infants són els protagonistes actius dels seus aprenentatges. Es proporciona informació procedent de diversos canals sensorials per ensenyar i integrar els diferents estímuls a través dels sentits amb la finalitat d’enriquir les seves experiències sensorials i ampliar el seu coneixement.
A part d’estimular els cinc sentits, també es porta a terme un treball del sentit vestibular i del sentit propioceptiu essencials per a l’adquisició dels futurs aprenentatges, ja que estan estretament relacionats amb la visió i audició.
Està vinculat amb l’educació musical. Donant importància al moviment i a l’expressió corporal, al ritme, a la veu, i sobretot a les emocions i sentiments que proporciona la música.
Sessions vivencials, on els infants es van desinhibint i expressant amb tot el seu cos (llenguatge corporal). Se’ls hi proporciona tot un ventall d’audicions, de contes i representacions musicals. Així com cançons, rimes, jocs de falda i danses. Oferint diferents estils musicals, on els infants puguin expressar els seus sentiments i emocions a través del seu cos en moviment.
Connectem, proporciona un vincle entre cos, veu, emocions i sentiments. Donant importància a l’educació emocional, ja que els sentiments i les emocions són els motors dels aprenentatges. Realment s’aprèn quan estem motivats, quan actuem amb el cos i amb el cor.
Al final de les sessions es proporciona un espai d’intimitat, un espai per l’autoconeixement i un recurs per desenvolupar la intel·ligència emocional. Entrenant els SUPERPODERS que tots tenim i que l’hem de cuidar i cultivar.. Treballant l’autoestima, l’empoderament, l’atenció i la concentració.
Creant i cultivant la seva farmaciola emocional.
Ofereix a les famílies d’I3 tallers neuromotors per a donar a conèixer la importància del desenvolupament motor i com aquest està estretament relacionat amb la part cognitiva. Quins són els fonaments essencials per ajudar als infants en el seu desenvolupament. Bases essencials per iniciar l’etapa de Primària i triomfar a l’escola.
__________________________________
A LES AULES
El projecte psicomotor Connectem es fa extensiu a les aules d’Ed. Infantil i Cicle Inicial.
Aprofitant al màxim els seus beneficis, integrant en la dinàmica general de les aules moviments i espais respir, garantint unes bases neurofuncionals essencials per a l’adquisició de futurs aprenentatges. Donant l’oportunitat als infants d’organitzar, construir i reforçar uns bons pilars, preparant el seu cervell per aprendre més i millor, generant noves connexions neuronals.
Connectem a les aules, facilita i proporciona dins l’aula un espai acollidor on els infants guanyen confiança, estima i seguretat en ells mateixos. Facilitant així els aprenentatges.
Començar el dia connectats, concentrats, tranquils i feliços.
A primera hora del matí iniciem una senzilla rutina matinal. Hàbit de benestar, per gaudir dels seus beneficis.
Parteix d’una bateria de moviments senzills, però d’alta eficàcia, ajudant a cablejar el cervell i el cos, creant noves connexions, més ràpides i curtes.
Silenci i calma neuronal
Connectem a les aules proporciona el canvi conscient de creixement personal, cultivant la concentració i entrenant l’atenció. Estimulant la nostra farmaciola natural (hormones) i creant la nostra farmaciola emocional. Un treball de calma mental, de respiració present, d’higiene postural i d’atenció plena. Per ajudar als nostres alumnes a gestionar emocions i a guanyar confiança, autoestima i benestar emocional.
Connectant Cos, ment, veu i sentiments. Preparant el cervell per aprendre millor
________________________________
Més info aquí: