ESCOLA FORMADORA DE FUTURS MESTRES

Des de fa molts anys, la nostra escola acull estudiants de magisteri en pràctiques. En els darrers anys, hi ha hagut una millora qualitativa en aquest aspecte que s’ha evidenciat en una planificació acurada d’aquest fet tant pel que fa a la UdL com pel que fa a la nostra escola. Actualment l’acolliment d’estudiants en pràctiques té molta rellevància per la importància que ha adquirit aquesta pràctica i són molts els nois i noies estudiants de diferents modalitats de magisteri que sol·liciten la nostra escola

• Aprenents de formació bilingüe, aprenents en formació dual (alternança),
  • Pràctiques I, pràctiques II, i pràctiques III de les especialitats d’infantil i de primària i alumnes de menció.
  • Pràctiques de formació dual les quals acullen alumnat de primer curs .
  • Aprenents de formació dual que fan la menció en el seu darrer any de carrera.

Es realitza per a tots/es un protocol d’acollida que inclou:

– Assistència per part de la coordinadora i dels tutors a les reunions convocades per la facultat.

– Assignació d’un tutor/a a cada aprenent.

– Acollida dels practicants, presentació dels seus tutors/es i recorregut per les instal·lacions del centre.

– Convocatòria de l’alumnat de pràctiques per part de l’equip directiu a una sessió de treball durant els primers dies on s’explica el funcionament i organització del centre així com els projectes que estan en curs. Es facilita a l’alumnat tot el que puguin menester per a la seva estada i posterior memòria.

– Seguiment de l’alumnat per part dels/de les tutors/es al centre.

– Entrevistes personals en acabar les pràctiques (aquestes formen part de l’avaluació per a la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge del centre).