EL GODÀS S’ESTRENA AMB ÈXIT A LA FIRST LEGO LEAGUE.

El dia 5 de març ha tingut lloc a les instal·lacions de la UdL l’onzena edició de la competició FIRST LEGO LEAGUE. Aquest campionat ha estat organitzat per l’escola Politècnica Superior de la UdL i el tema d’aquest any s’ha centrat en els transports.

La FIRST LEGO LEAGUE és un programa internacional adreçat als joves que promou l’aprenentatge experimental de les STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). Aquest any han competit a Lleida més de vint grups d’ESO vinguts d’arreu i dos únics equips d’educació primària de la capital del Segrià formats per l’alumnat de sisè del Frederic Godàs.

Per al nostre alumnat de sisè la participació en aquesta competició ha suposat tota una experiència que s’ha vingut gestant des del setembre a la recent creada aula Maker de l’escola on els nens i les nenes, amb l’ajuda dels seus mestres, aprenen com desenvolupar idees en equip amb l’ajuda de la ciència i la tecnologia. Les nocions bàsiques STEAM són fonamentals alhora que s’aprenen les habilitats necessàries per treballar en equip.

Els dos grups de sisè del Godàs, formats per 10 alumnes cadascun, han participat avui amb dos projectes interessants i diferents demostrant tot el que han treballat i creat durant mesos, mostrant els seus robots LEGO i portant a terme el seu repte. El repte ha consistit en fer un projecte innovador, explicar els valors del mateix i, a més, competir amb els robots fabricats pels mateixos alumnes .

EQUIP 1. “LeGodàs” . Mitjançant el seu projecte han volgut llençar una idea per tal d’ innovar i millorar la comoditat dels clients a l’hora de comprar a les botigues del barri. Han dissenyat una pàgina web amb tota l’oferta comercial del barri, una oferta ecològica i sostenible. Finalment, han presentat el seu projecte i han passat la prova amb el robot enginyat el qual, entre d’altres tasques, transporta paqueteria i la distribueix.

EQUIP 2. “The Godàstics”. Amb el seu projecte innovador han aportat la idea de disminuir el soroll i la contaminació al barri de Cappont i de retruc el de la ciutat de Lleida mitjançant l’aturada o disminució del pas de camions. Aquest equip ha presentat el seu projecte i ha passat la prova amb el robot que han inventat.

Els dos grups han desenvolupat l’experiència davant del jurat d’una manera excel·lent alhora que han gaudit d’una oportunitat única en la qual la investigació i la creació dels robots i el fet de participar en un acte social juntament amb altres nens i nenes, ha desenvolupat en els nostres infants unes competències molt necessàries en la societat del segle XXI. El jurat va valorar les seves capacitats i els va obsequiar amb una medalla.

L’equip directiu felicita als participants i als seus mestres per tan bona feina feta i també a les famílies pel seu acompanyament i suport.