COMENÇA L’ERASMUS+. VISITA A ITÀLIA.

Ja ha començat l’experiència de l’Erasmus +!

L’escola Frederic Godàs compta amb un Projecte educatiu que inclou a la vegada un projecte d’internacionalització amb la visió d’ampliar els horitzons del seu alumnat mitjançant l’aprenentatge plurilingüe: català, castellà, anglès i francès.

En aquest sentit no només s’aprenen les llengües amb l´ús que se’n pugui fer a les aules, amb els companys, els mestres… sinó en tots els espais del centre, de manera virtual amb les TAC i principalment desenvolupant projectes amb altres nens i nenes d’arreu d’Europa.

Aquest curs s’ha iniciat un projecte de dos anys titulat “Innovating by doing experiments about Leonardo”. Es tracta d’un projecte conjunt amb altres països: Itàlia, Romania, Portugal i Estònia, on es treballa la figura del polifacètic geni Leonardo da Vinci. En aquest projecte la llengua anglesa adquireix un paper fonamental ja que és el vehicle de comunicació entre tots els membres compartint d’aquesta manera un coneixement i enfortint la cohesió social entre els seus participants.

Altres punts forts són les STEAM, la robòtica, el Fablab, el tinkering… La novetat del projecte està en què per primer cop, l’alumnat surt de l’escola i es desplaça a les altres escoles europees on durant uns dies conviuen nens i nenes de cinc països diferents. La setmana passada, un grupet d’alumnes del Frederic Godàs van viatjar amb les seves mestres a Castel Frentano (Itàlia). Allí es van trobar amb els participants de Romania, Portugal i Estònia i tots van realitzar durant sis dies activitats sobre Leonardo da Vinci, es van visitar museus i altres llocs d’interès. L’escola italiana i els pares i les mares va oferir a tots els visitant una càlida acollida que ningú oblidarà.

En aquests moments tots estan esperant rebre als companys i companyes a Lleida a finals de gener.

El professorat està preparant una setmana plena d’activitats interessants de les quals destaquem la visita a la UdL i concretament a la facultat d’enginyeria professors voluntaris col.laboren tot rebent i mostrant a l’alumnat la potencialitat dels estudis científics i el funcionament d’algunes màquines.

També destaquem la realització d’un taller sobre Leonardo al museu diocesà, la visita a la Seu Vella, l’auditori Enric Granados…
Estem molt satisfets amb el projecte per la motivació que desperta en l’alumnat, les famílies i el professorat i perquè estem segurs que els nens i les nenes adquiriran aprenentatges i desenvoluparan competències que difícilment podrien assolir en altres situacions més convencionals. Tots i totes estan esperant les dates de poder tornar a fer la maleta i viure noves experiències.